  • 261. Data: 2012-07-04 10:58:32
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jul 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Kwestia określenia stopnia niemożliwości. Fizycznie nie ma, ale prawnie
    > jest.

    Policz negacje.

    Fizycznie JEST możliwość pojechania zgodnie z KW.
    Fizycznie jest również możliwość pojechania niezgodnie z KW.
    (dlatego wszelkie przykłady, stawiające za wzór przeszkody w wykonaniu
    czynności, są nie na miejscu: kierujący nie ma przeszkód w wykonaniu
    swojego zamiaru)

    > ???? Do czego?

    KC.
    Kodeksu cywilnego.
    O składaniu oświadczeń woli było, o "zwyczajach", o umowie, o negocjacjach.
    Część to są tzw. "przepisy ogólne", które obowiazują zawsze o ile nie
    zostały wprost uchylone.

    > Jak ja lubię, jak tak mataczysz zamiast powiedzieć coś wprost. I znów
    > się mam domyślać?

    To jest zapis potrzeby na kiedyś, nie na teraz, i nie dla Ciebie,
    a dla siebie odnotowałem (i dyskutantów "jakby kwestia wróciła").
    Nic się nie musisz domyślać, ja się tylko przyznaję że cały wątek
    się przetoczył i ten sam przepis nie został (AFAIR) wyciągnięty ;>
    Temat o którym myślę nie ma nic wspólnego z ruchem drogowym, wiąże się
    z bankami, i przyznaję iż rozważenie przepisu o "osobie trzeciej"
    przeoczyłem.
    Co ciekawsze, nie ja jeden, bo byłby wwcalcowany w podłoże z nosem
    wetkniętym w stronę z tym przepisem ;) (ze względu na prezentowany
    pogląd)

    Dla porządku - patrz wyżej.
    To że w ogóle wdałem się w rozpatrywanie przypadku, kiedy realizacja
    czynności napotyka na przeszkody było błędem.
    W przypadku decyzji o ruszeniu (lub nieruszeniu) nie ma przeszkód
    fizycznych w realizacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 262. Data: 2012-07-04 11:14:53
    Temat: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To nie jest kwestia kolizji czy nie, ale zachowania....

    To JEST kwestia kolizji.
    Jeśli obaj stoją, to żaden nie popełnia wykroczenia.
    Jeśli jeden stoi, to żaden nie popełnia wykroczenia (patrz
    objaśnienie Andrzeja)
    Kiedy obaj ruszą...

    > Stoją dwa przed skrzyżowaniem. Skrzyżowanie się oczyszcza i mogą jechać.
    > Sytuacja jakich milion dziennie. Jeszcze nie spotkałem, żeby
    > negocjowały.

    Było - mało jeździsz. Albo mało patrzysz ;)

    > Jadą Na Prawą Rękę i już.

    Jeśli jadą naprzeciw siebie (mowa o SYMETRYCZNEJ konfiguracji), to
    albo jadą bezkolizyjnie, albo dwa razy jest "prawa ręka", z czego
    ani razu nie występuje przed skrzyżowaniem (za to dwa razy "na").

    Przypomnę: wciskałeś kit jakoby pierwszeństwo podlegało ustaleniu
    WYŁĄCZNIE przed skrzyżowaniem.
    A w przypadkach symetrycznych tak się nie da.

    > Chodziło ci o to:
    >
    > http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/31348-wpuscil
    em-kierowce-z-podporzadkowanej-gdy-wyjechal-uderzyl.
    html

    Przykładowo.
    Klasyczny błąd w negocjacjach - kupujący umawia się na coś ze sprzedawcą,
    a zapomina sprawdzić że umowa ratalna zawierana przy tej okazji
    jest zawierana z bankiem, który dał sprzedawcy prawo do zawarcia
    umowy, ale nie jej negocjowania.

    No to jak "podporządkowany" wpakuje się pod INNEGO kierującego,
    to jest sprawa między nimi, a nie tego który "wpuszczał".

    > No widzisz :D A takie coś wylazło na pierwszym miejscu,

    No to dobrze że napisałeś, bo nie było moją intencją.

    > A to mi cholera z tego linka co wyguglał się bez " " też nijak nie
    > wychodzi. No i sam widzisz, a starczyło podać to, o co ci chodzi :D

    Ale aż tak prosto nie jest, bo w rachubę wchodzą *wszystkie* zasady
    zawierania umów, z pełnomocnictwem i przelewem włącznie :P
    (jest to pewne zagrożenie dla płynności ruchu, bo łatwo o deadlock :P)

    > Bo szkolenia są za krótkie (a i tak cholernie drogie)

    Cóż.
    "Więcej karty rowerowej", i to realizowanej w ramach obowiązku
    szkolnego, a nie "obok dla chętnych".

    Inna sprawa, że wcale nie mam przekonania co do zdolności dydaktycznej
    "średniej nauczycielskiej" w tej materii.
    Pewnie "3xZ" by wygrały :[

    > Tak.

    Odmawiałeś tego w paru postach w stylu "nie będę... TUP".

    > Choć podobno zdarzają się egzaminatorzy, którzy potrafią powiedzieć
    > -- ,,egzamin oblany, wymuszone pierwszeństwo''.
    > -- ,,Ale tamten mnie puszczał, machał ręką, migał światłami''.
    > -- ,,i co z tego, tamten nie ma uprawnień do kierowania ruchem''

    Tytuł wątku ze wskazaniem co wtedy robić też był ;)

    > Ja po prostu początkowo nie załapałem o co ci chodzi, zwłaszcza, że ja
    > miałem w mózgu sytuację dającą się rozwiązać Prawą Ręką, a ty sytuację w
    > pełni patową.

    Faktem jest, że pierwotny problem dotyczył sytuacji niepatowej,
    w której prawą rękę w wydaniu które proponujesz IMO należy
    zagipsować ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 263. Data: 2012-07-04 16:05:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Cóż.
    > "Więcej karty rowerowej", i to realizowanej w ramach obowiązku
    > szkolnego, a nie "obok dla chętnych".

    Wiesz, zauważ, że gadamy my dwaj, stare konie, z czego jedna strona jest
    byłym Wiadomo Kim. I pomimo to mamy protokoły rozbieżności.... A ty
    chcesz, żeby dzieciak z podstawówki zakumał? Trzeba zacząć od
    uproszczenia PoRD albo choć wydania Oficjalnie Jedynie Słusznej
    Interpretacji z Opisem Wielu Różnych Przypadków i Wskazaniem Jedynie
    Słusznej Wersji Ich Rozwiązania.

    > Inna sprawa, że wcale nie mam przekonania co do zdolności dydaktycznej
    > "średniej nauczycielskiej" w tej materii.
    > Pewnie "3xZ" by wygrały :[

    To kwestia tego, kto będzie prowadził, jak w każdym przedmiocie. Ale
    patrz na mój komentarz wyżej -- to nie tylko kwestia dydaktyki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 264. Data: 2012-07-05 09:56:47
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    Zwyczajnie.
    Jeden wskazuje ręką drugiemu, że to ten drugi ma jechać, drugi
    potwierdza (zgodnie z art.65 ostatnie słowo) powszechnie znanym
    znakiem "dziękuję" że korzysta i tyle.

    Częstsze jest:
    1. większy ma pierwszeństwo
    2. mądry ustępuje głupszemu