  • 1. Data: 2012-06-21 00:46:22
    Temat: Znaki drogowe
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    Sprawa smieszna, gdyby nie to ze prawdziwa:

    http://www.tvmalbork.pl/malbork-artykul-Wiadomosci-W
    iadomosci_regionalne-Miloradz_STOP_na_drodze_do_Piek
    la-415

    Czy zarzadca drogi moze ustawic znak w taki sposob? Tzn ewidentnie
    niezgodny z jego przeznaczeniem - znaki stop na srodku drogi, bez
    zadnego skrzyzowania. Dostalbym mandat za cos takiego?

  • 2. Data: 2012-06-21 10:24:16
    Temat: Re: Znaki drogowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jun 2012, Łukasz Jamroz wrote:

> [...]
    > niezgodny z jego przeznaczeniem - znaki stop na srodku drogi, bez
    > zadnego skrzyzowania. Dostalbym mandat za cos takiego?

    Za co, za postawienie takiego znaku?
    ;)
    Znak B-20 oznacza:
    1. zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogš
    z pierwszeństwem,
    2. obowišzek ustšpienia pierwszeństwa kierujšcym poruszajšcym
    się tš drogš.

    No to za niezatrzymanie się w szczerym polu nie ma mandatu, bo
    znak tego nie nakazuje.

    Natomiast jak wyjaśnisz jaką procedurą ktoś został ukarany za
    postawienie znaku wbrew wymogom rozporządzeń dotyczących tej
    sprawy, to daj znać, bo może być sporo chętnych do zwalczenia
    "znaków od rzeczy".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-06-21 15:14:22
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Znak stop nie nakazuje zatrzymania się przed nim lecz w miejscu najlepszym
    do obserwacji kolizyjnego ruchu.
    Wydaje mi się, że można się wybronić nie zatrzymując się w tym miejscu
    twierdząc, że zatrzymamy się np. przed najbliższym skrzyżowaniem.

    t-1