  • Data: 2003-05-27 19:55:46
    Temat: Re: zarzad wlasnoscia wspolna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 May 2003, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ > A czy odmawia udziału w zarządzie bezpośrednim ?
    >+
    >+ Można tak to nazwać bo po prostu nie chce z nami tj resztą nawet spotkać
    >+ się i pogadać :) Podejrzewamy że jej zachowanie wynika z chęci
    >+ uniknięcia jakichkolwiek opłat bo ta osoba tam jeszcze fizycznie nie
    >+ mieszka.

    Jak nie wiadomo o co chodzi... ;)
    Ale BTW - gadać nie musi, grunt że podpisuje :)

    >+ > Bo "ustalanie zarządu" to może jest lekka przesada (IMO jest) i jeśli
    >+ > tylko odmawia "ustalenia zarządu" to być może ;) mu się nie dziwię.
    >+
    >+ Odmiawia - de facto odmawiała bo w końcu łaskawie podpisała o co nam
    >+ chodziło jak się ktoś osobiście do niej pofatygował. Problem głownie
    >+ polegał na tym, że do końca maja musieliśmy wybrać firmę administrująca
    >+ dla wsólnoty, inaczej, w myśl umowy z deweloperem on by się tą
    >+ administracją zajmował narzucając nam swoje niekoniecznie zachęcające
    >+ stawki.

    Znaczy *nie mogliście* przejąć zarządu we własne ręce ? -:O !
    Czy:
    [...]
    >+ ustawy istnieje tylko 2 miesiące. Problem był z zatwierdzeniem firmy
    >+ administrującej bo nikt z nas nie chce się tym bawić.

    ....tylko nie chcecie ?

    >+ Po przestudiowaniu
    >+ Ustawy mam lekki mętlik bo niby z KC (wspólnota mała) wynika mi, że takie
    >+ czynności jak zawieranie umów z dostawcami mediów to zarząd zwykły i można
    >+ podjąć decyzję większością głosów słowem olać tę osobę, ale już nie wiem
    >+ czy wybór administratora reprezentującego wspólnotę, zakładanie rachunku,
    >+ regony i inne, dla wspólnoty nie wykraczają czasami poza zarząd zwykły.

    ...i może się skutecznie sprzeciwić.
    Prawdę mówiąc jakieś uporwnienia współwłaściciel ma (i nic w tym
    dziwnego), a że w ustawie zapisano że ma być "jednogłośnie"...

    >+ > czy stanowisko będzie "na tak" czy "na nie") to IMHO tylko jeśli
    >+ > sprzeciwi się czynnościom "koniecznym" (przeciekający dach, dla
    >+ > przykładu) ma sens iść do sądu. Powoływanie zarządcy... jak to
    >+ > mówią, "armata na wróble" ? ;)
    >+
    >+ Mozliwe. Przyznam że trochę chrzani mi sie terminologia, z tym, że ja
    >+ wyobrażałem sobie to tak, że w skład zarządu wchodzi firma administrująca
    >+ i ktoś ze wspólnoty.

    "Zarządcą" może być rzeczona "firma administrująca". Powierzacie
    mu zarząd zwykły i tyle. Ów "ktoś ze wspólnoty" ma *pracować*
    "u administratora" ? (wątpię czy o to chodziło :))
    Jeśli chodzi o prawo kontroli - to każdy ze współwłaścicieli je
    ma, jak na mój gust :)

    pozdrowienia, Gotfryd