  • Data: 2003-05-30 23:52:23
    Temat: Re: zarzad wlasnoscia wspolna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 May 2003, Marcin Debowski wrote:

    >+ [...] Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ >>+ dla wsólnoty, inaczej, w myśl umowy z deweloperem on by się tą
    >+ >>+ administracją zajmował narzucając nam swoje niekoniecznie zachęcające
    >+ >>+ stawki.
    >+ >
    >+ > Znaczy *nie mogliście* przejąć zarządu we własne ręce ? -:O !
    >+
    >+ A do tego nie jest potrzebna w takiej sytuacji zgoda wszystkich
    >+ właścicieli?

    Zadajesz kłopotliwe pytania :]
    Nie wiem co powiedzieć, bo niby decyzje "niezwykłe" :) muszą
    być podjęte jednomyślnie. Ale sądzę że do zarządu to właściciel
    (współ) ma prawo: znaczy, nawet jeśliby zgodził się na zarząd
    przez firmę obcą to ma prawo powiedzieć "ale dalej nie" !
    Chyba trzeba przepisy jeszcze raz przeczytać :[
    [...]
    >+ > ....tylko nie chcecie ?
    >+
    >+ Tzn? Teoretycznie możemy sami (jako wspólnota) pozawierać odpowiednie
    >+ umowy z dostawcami mediów, wywózcami śmieci, płacić podatki etc,

    A to ostatnie zależy - czy wspólnota ma przychody :)

    >+ ale
    >+ uważamy że lepiej aby zrobiła to za nas zewnętrzna firma.
    >+ Czy czegoś nie zrozumiałem? :)

    Ja już zrozumiałem :)
    Proste: ileś owa zewnętrzna firma bierze. Znaczy - waszym
    zdaniem dostatecznie mało :)
    [...]
    >+ Jednogłośnie w przypadku zarządu wykraczającego ponad zarząd zwykły. Z tym
    >+ że w przypadku wspólnot małych w sumie mętlik jest jakby jeszce większy
    >+ przez to odesłanie na samym początku do KC.

    Mhm. Dlatego wydaje mi się że prawo do zarządu "niezwykłego" (ciekawe,
    czy zaraz mnie ktoś poprawi ;)) jest nieodbieralne :) - znaczy,
    że IMHO współwłaściciel może zawsze zażądać bezpośredniego
    uczestnictwa. Razem z zarządcą wybranym przez resztę :|
    Mogę się mylić, oczywiście :)
    [...]
    >+ > "Zarządcą" może być rzeczona "firma administrująca". Powierzacie
    >+ > mu zarząd zwykły i tyle. Ów "ktoś ze wspólnoty" ma *pracować*
    >+ > "u administratora" ? (wątpię czy o to chodziło :))
    >+
    >+ Chodziło o to, żeby do podjęcia decyzji nawet w ramach zarządu zwykłego
    >+ wymagana była zgoda przedstawiciela wspólnoty. Ale tak się zastanawiam czy
    >+ to możliwe. Czy czasami nie byłaby to zmiana formy zarządu.

    Chyba nie: w końcu możecie od zarządcy zażądać potwierdzania
    *każdej* decyzji, określając że wszystko wykracza poza zarząd
    zwykły: z braku opisu w ustawie obowiązuje regulamin a dopiero
    jak go brak (lub "nie obejmuje" danego zdarzenia) - zdrowy
    rozsądek. IMHO i AFAIK, oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd