  • Data: 2003-06-03 04:25:42
    Temat: Re: zarzad wlasnoscia wspolna
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No to ja się czepiam: skąd niby podatki ?
    > Zdroworozsądkowa interpretacja została mi ustnie potwierdzona
    > (wiem, wiem, wartość ustnej odpowiedzi...) w US - "u mnie"
    > unikają nadawania NIPów takim podmiotom.

    Domniemuję że rutyna firm administrujących. A może nie tyle rutyna co
    unifikacja procedur postępowania i przyjęcie założenia że lepiej coś
    zainicjować o charakterze bardziej uniwersalnym niż później reinicjować
    raz jeszcze gdy nagle pojawi się możliwość czerpania zysków.

    > Ze śmieciami, wodociągami itp. umowy mamy pozawierane jako
    > współwłaściciele właśnie, nawet jeśli faktura jest jedna
    > i "przychodzi" na jedno nazwisko.
    > Dzięki temu nie ma konieczności (IMO & AFAIK) kombinowania
    > z refakturowaniem, rozliczania VATu wte i wewte... A jak
    > odbiorcą będzie wpólnota - to musi to (AFAIK) robić.

    Za to powyższe to zrzucamy odpowiedzialność cywilno-prawną w umowie z
    administratorem :)

    > Ponawiając że "mogę się mylić" - uznam, że skoro odesłanie jest
    > do KC i zgadzamy się w kwestii możliwości pozostawienia sobie
    > prawa "osobistego" zarządzania (tj. dana osoba sama *chce*
    > brać udział w podejmowaniu *wszystkich* decyzji), to można
    > powiedzieć że zarządca wybrany przez resztę będzie pełnomocnikiem
    > reszty współwłaścicieli w zakresie zarządu zwykłego :]

    możemy :)

    > IMHO problemem jest wtedy ustalenie regulaminu - żeby ograniczyć
    > ilość zdarzeń problematycznych do sklasyfikowania w podziale
    > "zarząd zwykły"/'wykraczające poza zarząd zwykły".

    No tak, tylko wiesz jak wyglada praktyka... pewnie w 95% jest tak jak z
    czytaniem umów.

    > A bazując na punkcie w którym zgodziliśmy się - że prawo
    > do "osobistego" zarządu w małej wspólnoscie wygląda na
    > nieodbieralne - to najwyraźnie nie da się (również
    > sądowo) zmusić danego współwłaściciela do tego żeby
    > przekazał *własne* prawa i obowiązki (np. dbałość
    > o utrzymanie w porządku) na zarządcę.

    No ale co w takim razie zrobić z art. 203?

    > Znaczy: zarządcy *on* płacił nie będzie; jak go zmusicie
    > żeby np. poodśnieżał "w swojej kolejce" to już nie wiem :[

    Najpierw art 203 :)

    Marcin