  • Data: 2006-10-03 18:43:05
    Temat: Re: zameldowanie a samochód...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@i...pl wrote:
    > urząd ma obowiązek zweryfikować dokumenty pod względem
    > poprawności, kompletności,

    To tej sprawy nie dotyczy...

    > oraz zgodności z danymi w dokumencie tożsamości.

    ...a takiego obowiązku nie ma.

    > nie można stwierdzić czy podany adres
    > zamieszkania jest zgodny z prawdą.

    Zgodnie z art. 75 §2 kpa, "Oświadczam, że mieszkam na ulicy X nr Y.
    P.Sakowski" rozwiązuje problem.

    > żeby było ciekawiej, w urzędzie
    > leży moje prawko i dowód rejestracyjny z adresem z przed
    > wymeldowania, których nie mogę odebrać właśnie z powodu braku
    > zgodności z dowodem osobistym (śmieszne?, nieśmieszne :( ).

    Nie śmieszne. Przestępstwo z art. 231 kk. Poprosić o pisemną odmowę
    celem dostarczenia prokuratorowi jako dowód.

    > kiedy
    > próbowałem złożyć kolejne wnioski, napotkałem już opór. nie
    > mogę złożyć wniosku, bo nie mam meldunku.

    Możesz złożyć chociażby PIT w chociażby powiatowym urzędzie pracy w
    Wąchocku. I mają przyjąć. Zgodnie z prawem zamiast odmawiać przyjęcia,
    mają obowiązek wydać (i doręczyć!) postanowienie o przekazaniu innemu
    organowi według właściwości. A jeśli nie wiedzą który jest właściwy, to
    tym lepiej dla ciebie (vide art. 21 §2 kpa).

    Polecam lekturę kpa. Na początek np. art. 14, 21, 65, 75, 104.