  • Data: 2006-10-04 19:28:06
    Temat: Re: zameldowanie a samochód...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@i...pl wrote:

    > mam pismo od burmistrza dzielnicy, w którym on twierdzi że taki
    > obowiązek ma

    Podał podstawę takiego twierdzenia? Zacytujesz?

    > uważasz że urząd powinien wydać mi dokumenty, mimo iż dane (adres)
    > w tych dokumentach nie zgadzają się ze stanem faktycznym?

    Tak. Dokumentów nie wydaje się danym, tylko osobie. Jeśli osoba jest ta
    co trzeba, nie widzę podstawy, żeby nie wydać.

    > chętnie zapłacę temu, kto od nich te papiery wyciągnie, a jeszcze
    > lepiej ich ukarze.
    > spróbuję złożyć ponownie wnioski, i poproszę o odmowę na
    > piśmie, ale co mam zrobić, kiedy odmówią mi przyjęcia wniosku, i
    > napisania odmowy?

    Proponowałbym zrobić zadymę, do skutku. Elementy zadymy obejmują m.in.:

    - kazać przyprowadzić przełożonego i od niego zażądać dokumentu lub
    odmowy na piśmie
    - skarga do burmistrza na niewypełnianie obowiązków służbowych przez
    jego podwładnych (1. wydawanie dokumentów, 2. załatwianie spraw na
    piśmie), do tego żądanie doręczenia decyzji na piśmie zgodnie z wymogami
    kpa
    - skarga do rady gminy na działanie urzędu prowadzonego przez burmistrza
    (nawias j.w.)
    - odwołanie od samorządowego kolegium odwoławczego od ustnej decyzji o
    odmowie wydania dokumentu, przy okazji zarzucając wydającemu decyzję 1.
    niezachowanie formy pisemnej, 2. brak pouczenia o środkach odwoławczych
    - jeśli któreś pismo nie zaskutkuje odpowiedzią w ciągu miesiąca, skarga
    do organu wyższego stopnia w stosunku do adresata na niezachowanie
    terminu

    Więcej mi na razie nie przychodzi do głowy, ale powinno wystarczyć.

    Przy wszystkich pismach zaznaczać (dla tych urzędników którzy o tym nie
    wiedzą), że zmiana adresu nie jest podstawą do odmowy wydania dokumentu.
    Jest duża szansa, że za n-tym pismem to do nich dotrze.