    From: "locke" <l...@p...wiggin.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.religia
    Subject: Re: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Date: Thu, 16 Feb 2006 20:49:16 +0100
    <dsgo0f$9vp$1@news.onet.pl> <dsigqc$avt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dsj26p$ob3$1@news.onet.pl> <dsj26v$dn2$1@news.interia.pl>
    <dsj9t4$fp8$1@news.onet.pl> <dsjet7$k50$1@inews.gazeta.pl>
    <dskffp$jqj$1@news.onet.pl> <dskrj9$cpc$1@inews.gazeta.pl>
    <dsla5a$4rc$1@news.interia.pl> <dslrpm$kc1$1@inews.gazeta.pl>
    <dsnice$ru8$1@news.interia.pl> <dsnnhs$1dv$1@inews.gazeta.pl>
    <dsntgd$b48$1@news.interia.pl> <dso460$t8q$1@inews.gazeta.pl>
    <dso4t9$kki$1@news.interia.pl> <dso6ja$c30$1@inews.gazeta.pl>
    <dso85b$oqv$1@news.interia.pl> <dsodm6$fut$1@inews.gazeta.pl>
    <dst3oq$lv8$1@news.interia.pl> <dstjda$98r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dsvrtg$tus$1@news.interia.pl> <dt0cus$3p9$1@inews.gazeta.pl>

    news:dt0cus$3p9$1@inews.gazeta.pl...

    > wydaje mi
    > statystykę
    >
    > Zgodnie z prawem o USC powinny być. Podlegają zgłoszeniu w polskich
    > USC - art. 70 i kolejne
    > Ust. z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

    Nie mam tu na myśli USC, ale GUS - nie wiem, w jaki sposób takie małżeństwa
    są liczone przez polskie statystyki.

    > No mnie akurat nie do końca. Załóżmy, że pobiera się Katolik z
    > Protestantką. Czy widzisz przeszkodę - poza opisanym zapisem w prawie
    > kanonicznym - by dzieci ich były protestantami? Osobiście uważam, że
    > po prostu nie ma to znaczenia.

    Ale wydaje mi się, że mówimy tu o punkcie widzenia kościoła: jeżeli ślub
    miałby być w kościele katolickim, to nie jest niczym dziwnym, że kościół
    będzie oczekiwał również wpływu z chrztów, pierwszej komunii, bierzmowania
    etc. To taka transakcja wiązana: damy wam ślub (to znaczy pozwolimy wam dać
    nam kasę), ale pod warunkiem, że zobowiążecie się do regularnego zasilania
    naszych kont.

    > na obszarze 200 x 200 kilometrów na biedę. Pożaliłem się Jezuicie, że
    > muszę pół Polski zjeździć, by pozbierać te wszystkie papiery. I co się
    > okazało? Otóż zgodnie z prawem - nie pamiętam już jakim, ale wówczas

    Tylko który ksiądz mówi to ludziom? Trafiłeś na porządnego faceta. Zresztą
    nawet się nie dziwię: miewałem już doczynienia z jezuitami i wiem z własnego
    doświadczenia, że są chyba jedynymi duchownymi na poziomie. A ludzi w
    podobnej do twojej sytuacji znam wielu - nie jesteś odosobniony, jeśli
    chodzi o migrację - i nikomu z nich ksiądz nie powiedział, że zasady są
    takie, jak piszesz. Szczerze powiedziawszy ja też o nich pierwszy raz słyszę
    (a mam nawet paru znajomych księży - w tym jednego biskupa :-).

    > się przydaje. Księżą bardzo często niestety bazują na tym, że wierni
    > przyjmują na wiarę również ich zarządzenia - niekiedy cokolwiek
    > oderwane od obowiązującego prawa. Jeśli człowiek nawet nie ma zamiaru
    > z tym walczyć, to warto po prostu wiedzieć, jak to ma być.

    No i właśnie o to chodzi. Co to za ksiądz, który żeruje na ludzkiej
    niewiedzy? On - podobno - ma służyć, a nie doić.