  • Data: 2005-09-29 11:59:15
    Temat: Re: "prowadzi do stężenia" - co to oznacza?
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    chopek roztropek wrote:
    > W art 115 par. 16 KK jest zapis, że:
    >
    > "Stan nietrzeźwości zachodzi wtedy, gdy zawartość alkoholu we krwi przekracza
    > 0,5%%, albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość."

    Zdanie, które zacytowałeś (czy wiernie?), to bełkot. Wynika z niego, że
    stan nietrzeźwości zachodzi również wtedy, gdy zawartość alkoholu we
    krwi może prowadzić do stężenia przekraczającego 0.5%%. Stężenie jest
    względną miarą zawartości alkoholu we krwi. Przypadek tak udatnie ujęty
    w tym przepisie mógłby mieć miejsce tylko wtedy - gdyby ktoś tracił z
    organizmu krew, a alkohol jakimś cudem pozostawał.
    Ustawodawca zapewne miał na myśli sytuację w której zawartość alkoholu w
    ORGANIŹMIE może prowadzić do stężenia we krwi przekraczającego 0.5%%
    (ktoś wypił, a alkohol jeszcze nie przeniknął do krwi), ale zapisał to
    inaczej. Czy coś z tego można wyprowadzić - nie wiem.

    Fonon