  • Data: 2003-09-12 22:39:15
    Temat: Re: prawo autorskie - program komputerowy
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-09-12 23:59, Hudson Hawk napisał(a):

    >Mam wpisane w zakres obowiązków że mam wykonywać programy wspomagające
    >pracę firmy. Ale jeśli pracodawca nie zapewnił mi w ramach moich obowiązków
    >narzędzia (kompilatora) do napisania tego programu i tego programu nie
    >pisałem w godzinach pracy więc co w tym przypadku ???

    To niekoniecznie musi mieć znaczenie. Jeśli zgodziłeś się zrobić to
    własnym kompilatorem, to już trudno. Mogłeś się nie zgadzać.

    >Jeśli jednak by się okazało, że pracodawca ma prawa do tego programu to w
    >jakim zakresie:
    >- użytkowanie programu tylko na potrzeby firmy
    >- czy może ten program sprzedać innej firmie
    >- czy będę musiał przekazać pracodawcy sam program, czy program wraz z kodem
    >źródłowym

    Pracodawca prawdopodobnie przejmie autorskie prawa majątkowe, czyli może
    sprzedać komu chce. Trochę trudna sytuacja, na pierwsze pytanie trudno
    odpowiedzieć. Wg mnie, jeśli wykonałeś ten program w ramach umowy o
    pracę, to pracodawca może sprzedać wielu osobom.
    Natomiast nie musisz przekazywać kodu źródłowego, chyba że umowa stanowi
    inaczej. Istotny jest końcowy stan dzieła.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"