  • Data: 2003-09-13 07:56:28
    Temat: Re: prawo autorskie - program komputerowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Sep 2003, Maria Ossowska wrote:

    >+ Hudson Hawk wrote:
    >+
    >+ > Mam wpisane w zakres obowiązków że mam wykonywać programy wspomagające
    >+ > pracę firmy. [...]
    >+ Skoro wykonywałeś poza godzinami i miejscem pracy i bez nadzoru osobowego
    >+ pracodawcy ("niech pan nad programem pracuje każdego dnia 3 godziny",
    >+ "proszę pokazać, co pan już zrobił" itd.) to bardziej pradopodobne wydaje
    >+ mi się, że wykonywanie programu była poza stosunkiem o pracę.

    To prawda. Tylko pytanie czy (pracodawca) się przyzna.

    >+ Czy pracodawca nakazał tobie w ramach obowiązków pracowniczych wykonywanie
    >+ programu czy zaproponował, żebyś taki program przygotował i po ustaleniach
    >+ wykonywałeś na mocy odrębnej umowy?

    Z braku informacji od pytającego chyba na 999,98 promila
    możemy przyjąć że ustalenia były ustne :)
    Jak to było, "umowa o wartosci przenoszącej 2000 zł powinna
    być stwierdzona pismem" ? (KC, "forma czynności" czy jakoś tak)

    [...]
    >+ Zależy, jak wyglądaja treść umowy pomiędzy Tobą a pracodawcą. Jeżeli posiada
    >+ prawa autorskie majątkowe to licencję może sprzedać komu chce.
    >+
    >+ Umowa o przeniesienie praw autorskich musi być zawarta na piśmie pod rygorem
    >+ nieważności.

    To próbując podsumować zaistniały stan będziemy mieli:
    - umowę na piśmie (o pracę)
    - umowę ustną o wykonanie programu, do której będą sprzeczne
    zeznania ("poleciłem pracownikowi...a jeśli coś robił w domu
    zamiast nadgodziny trzaskać to nie wiedziałem, widziałem
    że zrobił i działa")

    ...i ?

    >+ Pozdrawiam,

    wzajem :) Gotfryd