  • Data: 2003-09-12 21:59:40
    Temat: Re: prawo autorskie - program komputerowy
    Od: "Hudson Hawk" <h...@p...pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:bjtdb3$ofo$1@news.onet.pl...

    > Skoro piszesz, że pracujesz po godzinach to czy wykonywałeś ten program w
    > ramach swoich obowiązków pracowniczych czy jako osobne zlecenie
    pracodawcy?

    > Jeżeli tworzenie dla pracodawcy programu wynikało z umowy o pracę, wówczas
    > pracodawca nabywa z chwilą przyjęcia utworu wszystkie prawa utworu w
    > granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego zamiaru stron (art.
    > 12 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

    Mam wpisane w zakres obowiązków że mam wykonywać programy wspomagające
    pracę firmy. Ale jeśli pracodawca nie zapewnił mi w ramach moich obowiązków
    narzędzia (kompilatora) do napisania tego programu i tego programu nie
    pisałem w godzinach pracy więc co w tym przypadku ???
    Jeśli jednak by się okazało, że pracodawca ma prawa do tego programu to w
    jakim zakresie:
    - użytkowanie programu tylko na potrzeby firmy
    - czy może ten program sprzedać innej firmie
    - czy będę musiał przekazać pracodawcy sam program, czy program wraz z kodem
    źródłowym

    Dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam
    Hudson Hawk