  • Data: 2003-09-13 08:43:38
    Temat: Re: prawo autorskie - program komputerowy
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To prawda. Tylko pytanie czy (pracodawca) się przyzna.

    Chyba odwrotnie: skoro korzyść ma być po jego stronie (ciężar udowodnienia
    faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne - art. 5
    k.c.) to pracodawca będzie musiał udowodnić że wykonanie programu było w
    ramach stosunku o pracę.

    > Z braku informacji od pytającego chyba na 999,98 promila
    > możemy przyjąć że ustalenia były ustne :)
    > Jak to było, "umowa o wartosci przenoszącej 2000 zł powinna
    > być stwierdzona pismem" ? (KC, "forma czynności" czy jakoś tak)

    W tym przypadku zastosowanie mają przepisy prawa autorskiego:
    art. 53 Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania
    formy pisemnej pod rygorem nieważności.

    > To próbując podsumować zaistniały stan będziemy mieli:
    > - umowę na piśmie (o pracę)
    > - umowę ustną o wykonanie programu, do której będą sprzeczne
    > zeznania ("poleciłem pracownikowi...a jeśli coś robił w domu
    > zamiast nadgodziny trzaskać to nie wiedziałem, widziałem
    > że zrobił i działa")
    >
    > ...i ?

    Kwestia dowodu czy taka umowa w ogóle istniała (jeśli wartość dzieła
    przekracza 2.000 zł) kwestia przeniesienia praw autorskich - udzielenia
    licencji (art. 53 prawa autorskiego: pisemna pod rygorem nieważności).

    Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o korzystanie z
    utworu ("licencja") obejmuje pola eksploatacji _wyraźnie w niej
    wymienione_.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marysia