  • Data: 2007-09-21 22:31:56
    Temat: Re: {prawo autorskie} Nazwisko autora na publikacji...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Sep 2007, Paweł Marcisz wrote:

    > Może. Ale przeciez nie o to chodzi. Utwor musi byc podpisany, chyba ze
    > autor wyrazi inne zyczenie. Nie jest tak jak sugerowal Gotfryd, ze
    > autorowi przysluguje tylko prawo do zadania podpisania utworu.
    > Przeciwnie, mimo braku stosownych zadan autora, wydawca ma obowiazek,
    > w braku przeciwnych porozumien, umiescic jego "podpis" pod rygorem
    > odpowiedzialnosci karnej.

    Przyjmuję z braku innej koncepcji.

    > A wlasnie tu mam watpliwosci, czy takie zobowiazanie byloby w ogole
    > wazne.

    Mi się to też nie podoba.
    Zgadzam się, że autor może wyrazić zgodę na anonimowe rozpowszechnianie,
    pomińmy sprawę czy musi ją wyrażać.
    Ale w każdej chwili może ją *odwołać* - skoro prawo to jest niezbywalne,
    to jest niezbywalne i już.
    I kolejne wydania trzeba już podpisać.

    > ze nie moze skutecznie zobowiazac sie do owej anonimowosci, gdyz
    > naruszaloby to konstrukcje osobistych praw autorskich.

    Ano.
    Metodą na "zobowiązanie do anonimowości" jest ciągłe płacenie
    tak długo, jak długo jest to potrzebne, i na tyle dużo, żeby
    autorowi nie opłacało się odwołać owej anonimowości :)

    pzdr, Gotfryd