  • Date: Wed, 08 Nov 2006 19:20:24 +0100
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potwierdzenie odbioru usprawiedliwienia

    On 2006-11-08 18:26, Uczeń wrote:
    > Witam,
    >
    > chciałem się dowiedzieć, czy dając wychowawcy w szkole usprawiedliwienie mam
    > prawo rządać potwierdzenia odbioru? (już drugi rok z rzędu jest tak, że
    > przynosze uspr. a potem się okazuje, że mam bardzo dużo niesłusznie
    > nieusprawiedliwionych godzin - wychowawca twierdzi, że usp. nie dostał).

    Przede wszystkim nauczyciel nie ma obowiązku automatycznego
    usprawiedliwiania godzin na podstawie usprawiedliwienia rodziców (czy
    pełnoletniego ucznia). Nauczyciel pewnie tego nie wie, więc
    (podejrzewam) usiłuje problem rozwiązać udawaniem, że usprawiedliwienie
    zgubił.

    Oczywiście masz prawo żądać potwierdzenia odbioru usprawiedliwienia.

    > jeśli tak to jakie paragrafy kodeksu postępowania administracyjnego to
    > regulują?

    W sumie żadne. Co do zasady w interesie oddawcy leży udowodnienie, że
    przekazał pismo w terminie. Udowodnienie może nastąpić w różny sposób,
    przez okazanie potwierdzenia, dowodu nadania na poczcie, a nawet przez
    świadków.

    > czy jeśli mimo powoływania się na przepisy wychowawca odmówi podpisania
    > potwierdzenia mam prawo wezwać policję i załatwiać sprawę w jej obecności?

    Szkoda czasu. Zostaw w sekretariacie (sekretarka powinna potwierdzić
    mniej problemowo, względnie wyślij pocztą). Możesz też spróbować to
    uczynić w obecności kilku kolegów/koleżanek i potem spisać protokół, że
    nauczyciel przyjął usprawiedliwienie ale odmówił wydania potwierdzenia.
    Możesz też nagrać całe zdarzenie (nie musisz występować o zgodę osoby
    nagrywanej, nie musi osoba nagrywana być świadoma).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)