  • Data: 2023-11-22 11:21:44
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2023 o 10:55, J.F pisze:

    > No ale o co chodzi? Masz tam 6200m, co prawda dla 12.7mm, i ok 5km
    > dla .338

    O to że jest 5km a robet mówił że 10km i jak mu zwracałem uwagę że
    raczej się myli to wyzywał mnie od idiotów.

    > Trzeba założyc, ze mysliwski pocisk może przelecieć wiele km.

    Trzeba - że kilka.

    > Przy nieokreslonej broni - "do 10 km" bedzie dobrym szacunkiem.

    Nie będzie - 7 km to jest raczej granica której nie pokonasz nie mając
    specjalistycznej amunicji i broni. Prawdę mówiąc nie sądzę, żeby
    jakakolwiek broń palna (w ujęciu ręczna) pokanała granicę 10km.

    > I powyzej to rzeczywiste pomiary, czy symulacja, czy jakies
    > połączenie?

    Raczej połączenie. Rzeczywistych prametrów po wystrzeleniu które da się
    zebrać z symulacją co dalej. Prawdę mówiac nie sądzę żeby znalezienie
    pocisku wystrzelonego na 5 km było możliwe. Rakiety nie znaleźli a co
    dopiero pocisk .50;)

    > I jeszcze ciekawostka - predkosc koncowa rośnie.
    > Zapewne skutek rozpędzania przez siły grawitacji ... ale jest to
    > 100-200 m/s. Watpie, aby to było bezpieczne.

    Ja też - ale nie to było przedmiotem mojej dyskusji z robertem a
    donośność broni palnej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!