  • 1. Data: 2024-08-21 18:07:47
    Temat: prawa swiadka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jak pewnie pół Polski słyszało - pani Izabela P. z Bolesławca zaginęłą
    ponad tydzien temu na autostradzie.

    Okoliczności były na tyle dziwne, że policja śledztwo wszczęła, czy
    nawet prokuratura.

    Pani Iza się znalazła, przyszła do znajomych żywa i zdrowa, trochę
    wycieńczona, trafiła do szpitala, policjantom ponoć powiedziała,
    nie wiadomo w jakim trybie, że nikt jej nie więził itp.

    I teraz słyszę ciekawe rzeczy - policja chce ją przesłuchać,
    lekarze mówią, ze obecnie nie.
    No ale kiedys do przesłuchania dojdzie.

    I co - ma prawo powiedzieć, że to jej sprawa, gdzie była?
    Czy nie bardzo ?

    Zarzut by jej trzeba postawić, dla jej dobra ?

    J.

  • 2. Data: 2024-08-21 18:23:29
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:07, J.F pisze:

    > I co - ma prawo powiedzieć, że to jej sprawa, gdzie była?
    > Czy nie bardzo ?

    Nie bardzo - natomiast zawsze może powiedzieć "nie pamiętam" albo
    "odmawiam odpowiedzi ze względu na grożąca mi z tego powodu
    odpowiedzialność karną" czy jakoś tak.

    > Zarzut by jej trzeba postawić, dla jej dobra ?

    Wtedy to może kłamać na pełnej kurwie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-08-21 19:37:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > I co - ma prawo powiedzieć, że to jej sprawa, gdzie była?
    > Czy nie bardzo ?
    >
    > Zarzut by jej trzeba postawić, dla jej dobra ?

    Bym raczej zapytał czemu cała Polska żyła prywatnym życiem tej kobiety.

  • 4. Data: 2024-08-21 23:22:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 19:37, io pisze:

    > Bym raczej zapytał czemu cała Polska żyła prywatnym życiem tej kobiety.
    Bo zachodziła obawa, ze owo życie jest zagrożone. Tego, czemu
    informowano jakiego jest wyznania, oraz o kilku innych nieistotnych z
    punktu widzenia poszukiwań okolicznościach, to też nie rozumiem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-08-21 23:27:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:07, J.F pisze:

    > I co - ma prawo powiedzieć, że to jej sprawa, gdzie była?
    > Czy nie bardzo ?

    Przedmiotem postępowania jest nie to, gdzie i z kim zaginiona spędziła
    te kilka dni, a to, czy nie doszło do przestępstwa na jej szkodę.
    Natomiast niektóre przestępstwa są ścigane z urzędu i tu już stanowisko
    zaginionej ne ma znaczenia.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-08-22 03:38:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo zachodziła obawa, ze owo życie jest zagrożone. Tego, czemu
    > informowano jakiego jest wyznania, oraz o kilku innych nieistotnych z
    > punktu widzenia poszukiwań okolicznościach, to też nie rozumiem.

    Dlaczego o tym wspomniano jest raczej oczywiste. Pytanie czy
    potrzebnie. Czy to są nieistotne okoliczności? - uważam, że mogą być
    istotne, ale dla policji, nie polskiej opinii publicznej.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-08-22 04:04:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 23:27:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przedmiotem postępowania jest nie to, gdzie i z kim zaginiona spędziła
    > te kilka dni, a to, czy nie doszło do przestępstwa na jej szkodę.

    Eee - postępowanie, to forma śledztwa?
    No to rodzaj przestępstwa musi być wpisany na samym początku, przed
    rozpoczęciem :-P

    > Natomiast niektóre przestępstwa są ścigane z urzędu i tu już stanowisko
    > zaginionej ne ma znaczenia.

    Czyli o co policja może ją pytać, a o co nie może ? :-)

    A jak jednak spyta, o co nie powinna, to co - może odpowiedzieć "a co
    to was obchodzi" ?

    J.

  • 8. Data: 2024-08-22 04:12:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 23:22:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo zachodziła obawa, ze owo życie jest zagrożone. Tego, czemu
    > informowano jakiego jest wyznania, oraz o kilku innych nieistotnych z
    > punktu widzenia poszukiwań okolicznościach, to też nie rozumiem.

    O wyznaniu to chyba nikt nie wiedział, póki swiadkowie Jehowy w dużej
    liczbie nie zaczęli jej szukac po okolicy. A to juz jest news.

    Zas pewne szczegóły z życia prywatnego mogą zainteresować słuchaczy, i
    pozwolic na wyrobienie poglądu na sprawę. No i ktos je podał - rodzina
    dziennikarzom, czy rzecznik policji?

    Za to mozna sięgnąc do artykułów sprzed paru dni, i zobaczyc co
    pismaki wypisywały na początku.

    J.

  • 9. Data: 2024-08-22 04:23:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 18:23:29 +0200, Shrek wrote:

    > Nie bardzo - natomiast zawsze może powiedzieć "nie pamiętam" albo

    jak tak nic nie bedzie pamietac, to zachodzi podejrzenie, ze ją
    nafaszerowali jakim narkotykiem.
    Badania zrobią, nic nie znajda - czyli skłamała :-)

    > "odmawiam odpowiedzi ze względu na grożąca mi z tego powodu
    > odpowiedzialność karną" czy jakoś tak.

    Zakladamy, ze nic złego nie zrobiła, więc znów kłamstwo.
    Ale moze trudne do udowodnienia :-)

    > Wtedy to może kłamać na pełnej kurwie:P

    Moze tez odmówić składania wyjasnien.

    J.

  • 10. Data: 2024-08-22 14:39:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bo zachodziła obawa, ze owo życie jest zagrożone. Tego, czemu
    > informowano jakiego jest wyznania, oraz o kilku innych nieistotnych z
    > punktu widzenia poszukiwań okolicznościach, to też nie rozumiem.

    W czym konkretnie miało pomóc wałkowanie prywatnego życia?