    From: zdzis <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieszy na sciezce rowerowej
    Date: Wed, 22 Jun 2005 17:58:49 +0200
    Sender: j...@o...pl@xdsl-5461.zgora.dialog.net.pl

    > Po co cytujesz coś, co nie przystaje do opisywanego przez ciebie
    > przypadku. W twoim przypadku ścieżka różniła się kolorem, a podobno:
    > "Nowe ścieżki, wyróżniające się kolorowym asfaltem problem ten eliminują
    > stuprocentowo."
    W innym poscie mialas cos do powiedzenia na temat czytania ze zrozumieniem -
    moze wzielabys sobie to tez troche do siebie? Pisalem o takich i gorszych,
    a w linku sa opisane "takie i gorsze". Ponadto stwierdzenie, ze "eliminuja
    stuprocentowo" jest tylko opinia autora, z ktora sie nie zgadzam. Wczoraj
    widzialem sytuacje, ktora swiadczy o czyms wrecz przeciwnym.

    > Nie tylko, bo różni się również znakami pionowymi i poziomymi. I
    > wystarczy.

    Jeszcze raz - przeczytaj o czym ja pisze i sie chwile zastanow. Chodzi mi o
    to, ze jezeli ktos wyjdzie z bloku, albo podjedzie do sciezki innym
    chodnikiem to nie widzi "znakow poziomych i pionowych" poza roznica
    kolorow, bo te nie znajduja sie w zasiegu jego wzroku.
    Ja podchodze do sciezki i widze, ze nie rozni sie od chodnika niczym oprocz
    koloru - zupelnie nie interesuje mnie to, ze gdzies w odleglosci 150 metrow
    jest znak pionowy.

    Czy nadal uwazasz, ze nie ma sciezek nie rozniacych sie niczym oprocz
    koloru?

    > Czym jeszcze miałaby się różnić?

    Jezeli rowerzysci nie chca brac pod uwage pieszych (bo maja prawo ...) to
    sciezka powinna byc oddzielona fizycznie od chodnika - waski pasek zieleni
    lub kraweznik oddzielajacy oba pasy. Przez dluzszy czas studiowalem w
    Berlinie i widzialem tam pelno takich sciezek. Mnostwo z nich jest tez
    wydzielonych z ulicy a nie z chodnika, wiec dodatkowo zwieksza to
    bezpieczenstwo pieszych.