  • Data: 2007-08-19 23:57:22
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:faaguj$omi$1@inews.gazeta.pl...

    > Na ilu zebraniach rodzicielskich w sprawie mundurków byłeś?

    Żadnym. Decyzja zapadła w Ministerstwie, a nie na zebraniach. Po kiego
    grzyba zatem mam dyskutować o tym z wychowawcą klasy? Żeby go zdenerwować?
    Przecież on wpływu na realizację karkołomnych pomysłów ministra nie ma
    żadnego. W takich wypadkach trzeba zakrzyknąć za Rzymianami "twarde prawo,
    ale prawo" i spokojnie się przyglądać, jak ta bzdura jest realizowana w
    praktyce.

    A może się okaże, że byłem w błędzie. Z chwilą wprowadzenia mundurków
    dzieci zaczną się uczyć. Czytać książki zamiast oglądać telewizje i grać na
    komputerze. Młodociani przestępcy się nawrócą i przestaną okradać i napadać
    kolegów. Nauczyciele dostaną podwyżki i będą na jeszcze wyższym poziomie
    prowadzić lekcje - najlepiej w oparciu o nowy katalog prawomyślnych lektur
    opracowany przez tego samego ministra. I będziemy żyć w kraju miodem i
    mlekiem płynącym.

    Ech! Rozmarzyłem się :-)

    > Bo ja na kilku, w różnych regionach Polski.

    No, to zaczynamy powoli mówić o konkretach. A więc ta Twoja większość, to
    co najwyżej większość spośród osób biorących udział w tych spotkaniach. Do
    większości obywateli naszego kraju, to ma się nijak. Ba, śmiem twierdzić,
    że to grupa niereprezentatywna nawet dla rodziców dzieci uczęszczających do
    szkół. Na tego typu hecne spotkania, to przychodzi określona grupa
    rodziców.

    Argument, którym rzuciłeś, to mniej więcej tak, jakby oceniać stopień
    poparcia w polskim społeczeństwie dla Ojca Rydzyka i jego poglądów w
    oparciu o statystyczne badania wśród słuchaczy radia "Maryja". Przecież też
    będziesz rozmawiał z wieloma Polakami. Gwarantuję Ci, że poparcie zbierze
    bliskie 100%.

    > Z iloma dyrektorami szkół rozmawiałeś od czasu,
    > gdy o mundurkach już było głośno? Bo ja z kilkudziesięcioma.

    No, biorąc pod uwagę, że rozmawiałeś z dyrektorami szkół i rodzicami, to
    pewnie reprezentujesz Ministerstwo Oświaty albo kuratorium. Co Ci biedni
    dyrektorzy mają powiedzieć przedstawicielowi kuratorium? Że będą
    protestować przeciwko ustawie, a pomysł jest po prostu kuriozalny? No coś
    Ty. Oni za te mundurki będą ginąc. Pogadaj z jednym, czy drugim jak kolega,
    to może powiedzą, co o tym myślą. Zresztą, może się mylę, ale i tak zdanie
    dyrektorów szkoły nie ma się nijak do deklarowanej przez Ciebie większości.
    Nie wpływa również w żaden sposób na trafność podniesionych przez mnie i
    niektórych innych wypowiadających się w tym wątku oponentów wprowadzenia
    mundurków argumentów świadczących o absurdalności pomysłu i braku
    możliwości wdrożenia tego w życie na dłużej, niż rok - może dwa lata.

    > Poza tym czytam prasę, śledzę tematyczne fora internetowe... Mam
    > wrażenie,
    > że to jednak szerszy ogląd niż zdanie moje i szwagra.

    Wiesz, ja zacytowałem tylko postać filmową - akurat tak mi się skojarzyło.
    Nie wykluczam, że grono zwolenników tego pomysłu jest szersze, niż dwie
    osoby. Tylko, że nawet większość statystyczna nie zmieni celności
    podniesionych przeze mnie argumentów. Bo to nie są argumenty polityczne, a
    merytoryczne. Na formach internetowych dotyczących wychowania dzieci to -
    nie obraź się, bo nie mam zamiaru Cię tu obrażać - wypowiadają się głównie
    swego rodzaju nawiedzeńcy. Przez wiele milionów lata dzieci się wychowywała
    i było dobrze, a teraz nagle się okazuje, że rodzice on-line muszą się
    wymieniać doświadczeniami. To też trochę mało reprezentatywna próbka.

    Wklepałem w Google pytanie o te ankiety w sprawie mundurków Znalazłem
    stronę http://szkolnymundurek.pl/ gdzie jest taka ankieta. Przeanalizowałem
    wyniki. 84 % respondentów, to uczniowie, a reszta to pewnie dorośli
    (zakładam, że dzieci w wieku przedszkolnym nie zabierały głosu). Z tej
    grupy za było zaledwie 30%. Również 30% uważa, że powinno się coś tam za
    niego płacić. Zarzucisz mi, ze próbka nie reprezentatywna. Przecież
    większości młodzieży tam pisze. No to mamy tutaj
    http://www.gazetawyborcza.pl/1,75248,1828003.html wyniki ankiety wśród
    młodzieży jakiegoś tam liceum. 50 : 50 - za i przeciw. Czyli młodzież nie
    przechyliła szali tej pierwszej ankiety.

    Zaintrygowany Twoim wystąpieniem przejrzałem jeszcze z rozpędu kilkanaście
    kolejnych pozycji podanych przez Google przy zapytaniu "mundurki szkolne za
    przeciw". Nie znalazłem żadnego, na którym zwolennicy uzyskali by przewagę.
    W tej sytuacji chętnie bym poznał te fora na które się powołujesz - gdybyś
    był uprzejmy link podrzucić. Może metodologia moich badań szwankuje.