  • Data: 2007-08-20 01:03:17
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faao45$sjb$1@news.onet.pl...

    > Są mało widoczne oraz łatwo usuwalne.... Zwłaszcza te na gumkach :D Ja
    > musiałem mieć w młodszych klasach podstawówki przyszyte. A potem się
    > zrobiła odwilż, Lechu przez płotki na 100 metrów skakał i pozwolili na
    > gumkach. Zakładało się przed szkołą :D

    Ja nosiłem na tak sprytnie zagiętych trzech szpilkach. Ale byli tacy, co
    przyszywali. jeszcze w technikum pamiętam, ze sprawdzano to i się w
    szatniach przyszywało te tarcze. W tym wypadku jednak mundurek nic nie
    zmieni. Sam z siebie szkoły nie zidentyfikuje, a emblematy na rzepach i
    innych wynalazkach z czasem zrobią równie popularne.

    > Pewnie jestem niereprezentatywny, bo uczę w zadupiatym mieście Zabrzu,
    > ale
    > mam około 1 przeniesienia rocznie.

    Razy ile klas w szkole? No i ja wiem, ze w trakcie roku szkolnego to
    rzadkość. A w trakcie wakacji?

    > No to wtedy się zmieni mundurek.... Człowiek zmienia całe swoje życie a
    > jeden sweterek ma być problemem?

    > A górnika? A mundury codzienne i galowe?

    Relikt przeszłości i przy okazji chyba zresztą już rzadki. Kolejarze
    dawniej też wchodzili w mundurach, które teraz tymi odblaskowymi
    kamizelkami zastąpiono.

    > Poza tym mundurek szkolny da określone uprawnienia.

    Zamiast legitymacji ulgę w MPK?

    > No dobra, teraz mamy wojnę, ale parę lat temu był pokój. Czemu wojsko
    > latało
    > w mundurach? Zresztą teraz jesteśmy w stanie wojny z państwem, które
    > zniszczyliśmy, w dodatku odległym, więc w samej Polsce też maskować się
    > nie
    > muszą.

    No i po godzinach pracy latają w tych mundurach, czy czasem w cywilnych
    ciuchach?

    > No i po co ta gadka niedawno była, że Dzielni Wojacy se zakładają znaczki
    > Wielkiego Brata i że to obraza munduru? Przecie skoro to tylko maskowanie
    > się....

    Mundur wojskowy spełnia jeszcze poważne funkcje prawne. Polak, który by w
    Afganistanie zastrzelił Taliba odpowiadał by za to przez sądem karnym.
    Żołnierz ma licencje na zabijanie i nie odpowiada.