    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Date: Mon, 04 May 2009 10:14:37 +0200

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 09:31
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > Nie zgadzam się z tym określeniem "proste pisemka i arkusiki". Calc jest
    > w 95% kompatybilny w MSO w wersjach przedtasiemkowych.

    Ale w jakim zakresie. Powtarzam jeszcze raz: ,,dostał do swojej firmy (coś z
    okolic kredytów i finansów) gotowe XLSy z centrali i Calc nie miał szans
    ich zrozumieć.'' I nie były to wersje 2007, tylko zwykłe i ich MSO2003
    sobie z nimi świetnie radził.

    > Wersja tasiemkowa
    > generuje pliki niekompatybilne z niczym. Teoretycznie mozna je odczyta
    > we wczesniejszych wersjach MSO po zainstalowaniu specjalnego dodatku ale
    > z tym tez mialem problemy.

    Akurat odnośnie Excela to się nie wypowiadam, bo excelowych 2007 nie
    próbowałem czytać dodatkiem. Wordowe działały i PP działały. w OOo nie
    działały.

    > Upraszczajac OO w wersji 2.4 moze byc
    > traktowany jako zamiennik MSO w wersjach starszych (nie wersji
    > tasiemkowej).

    Owszem, upraszczając.

    > Moim zdaniem nie ma (ekonomicznego) sensu migrowac z MSO na OO... bo
    > koszt wdrozenia jest wyzszy. Natomiast warto wdrozyc OO tam gdzie
    > jeszcze nie ma niczego.

    Ale nie ma miejsca, gdzie nie ma niczego. MSo jest standardem przemysłowym.
    Za maszynę do pisania się OOo nada, ale nie w biznesie większym.

    > Word ma schizy. Ot np sprobuj w wersji tasiemkowej wstawic w dokument
    > grafike, ktora ma nie byc drukowana.

    Nie mam takiej wersji pod ręką, ale:

    a) Kto wstawia grafikę niedrukowalną?
    b) Nie umiem tego zrobić także w OOo.

    > To nie jest wina Calca

    A ja nie mówię, że wina, tylko że przeszedłem migrację z Calca na Excela w
    jednej firmie właśnie z tego powodu. W biznesie nie rozmawia się o winach i
    karach, a o tym, jaka technologia spełnia, a jaka nie spełnia wymagań.

    > To prawda. Jednak w tanszych wersjach pakietow MSO Accesa nie daja w
    > pakiecie.

    Zgoda. Dlatego mówiłem, że jak się chce jakości, to się płaci.

    > Podobnie jak i Outlooka.

    e? Outlook to był w każdej ZTCW. Coś mi sieć siada i nie umiem teraz
    wyguglać czy w SBE jest czy nie, ale chyba jest... Accessa tylko nie ma
    ZTCP.

    > I tak, i nie. Wszystko zalezy od jakosci wykonania samej prezentacji.

    Ja wiem? Zwykły slajd z kawałkiem tekstu się rozlazł mi ostatnio.

    > Pojawily sie takze i dodatki do MSO zastepujace wstazki normalnym menu
    > ;P

    Tym bardziej więc opowieści o tym, jak to MSO przegrał są przesadzone.

    --
    Tristan