  • 1. Data: 2009-05-03 15:53:47
    Temat: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: "sonia" <s...@p...onet.pl>

    witam

    mam pytanko o mozliwosc zainstalowania bezplatnego / word, excel /itp w firmie
    ubezpieczeniowej - czy jest to legalne.W sklepie powiedziano mi ze musze
    zaplacic ok. 1 tys. zl za takie oprogramowanie .Jak to jest.
    s...@p...onet.pl

    prosze o pomoc

  • 2. Data: 2009-05-03 16:07:33
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 17:53
    (autor sonia
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <6...@n...onet.pl>):

> [...]
    > ze musze
    > zaplacic ok. 1 tys. zl za takie oprogramowanie .Jak to jest.

    Takto, że nie ma bezpłatnego Worda i Excela. Są wersje domowe za około
    300zł, ale one są z licencją na domowe wykorzystanie. Wersje komercyjne
    zaczynają się od 800zł.

    Jak chcesz za darmo, korzystaj z OpenOffice. Jak chcesz jakość, płać.
    --
    Tristan

  • 3. Data: 2009-05-03 19:34:35
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 03 May 2009 18:07:33 +0200, Tristan napisał(a):

    > Jak chcesz za darmo, korzystaj z OpenOffice. Jak chcesz jakość, płać.

    a co ma jedno z drugim wspolnego? do znacznego procenta zastosowan
    biurowych (a juz na pewno dla osoby ktora pojecie o komputerach ma jak
    autor watku) - oo bedzie az nadto
    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-05-03 19:37:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 21:34
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g...@p...fixed>):

    > a co ma jedno z drugim wspolnego?

    Co z czym?

    > do znacznego procenta zastosowan
    > biurowych (a juz na pewno dla osoby ktora pojecie o komputerach ma jak
    > autor watku) - oo bedzie az nadto

    Niekoniecznie. Skoro ktoś nie ma pojęcia, to tym bardziej będzie miał
    problem. Bo dopadną go nie tylko gorsze możliwości OOo, niezgodność z
    rozwiązaniami biznesowymi, ale także zwykła niekompatybilność formatów
    prostych oraz różnice interfejsowe w przyzwyczajeniach. Ci z pojęciami
    przynajmniej na 3 i 4 problemie się nie wyłożą, a i z 1 może sobie poradzą
    jakoś na około. Więc w zasadzie padną tylko na 2, a to nie we wszystkich
    biznesach istotne.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-05-03 20:08:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 03 May 2009 21:37:57 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > jakoś na około. Więc w zasadzie padną tylko na 2, a to nie we wszystkich

    Zdecydowanie tak.
    W małych biurach oprogramowanie może nie być aktualizowane i używana może
    być wersja np. Office 2000 i jak otrzymuje pliki wygenerowane przez Office
    2007 to niestety jest problem. Owszem da się go obejść otwierając te pliki
    niejako okrężną drogą...
    Wystarczy krótkie "szkolenie" przeprowadzone przez osobę, która się "lepiej
    zna".

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 6. Data: 2009-05-03 22:43:23
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

> [...]
    > niejako okrężną drogą...
    > Wystarczy krótkie "szkolenie" przeprowadzone przez osobę, która się "lepiej

    A zwłaszcza "przyzwyczajenia interfejsowe" z Office2000 dadzą popalić w
    wersji 2007 ;-)
    Moim zdaniem nawet w sporych firmach OpenOffice na większości stanowisk
    ma i tak możliwości wielokrotnie przewyższające potrzeby (np. klepanie
    jedno..dwu stronicowych pism) A i w bardziej zaawansowanych sprawach
    znacząco nie odstaje. Jest po prostu trochę inny ale nie gorszy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-05-04 05:23:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 22:08
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl>):

    > Zdecydowanie tak.

    Zdecydowanie co?

> [...]
    > 2007 to niestety jest problem. Owszem da się go obejść otwierając te pliki

    Instalując dodatek? To taka okrężna droga? Ostatnio Słitaśna Blondynka sobie
    z tym poradziła sama, aż się zdziwiłem.

    > Wystarczy krótkie "szkolenie" przeprowadzone przez osobę, która się
    > "lepiej zna".

    tzn?

    ========

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 00:43
    (autor Grzegorz Kurczyk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtl6q6$8ui$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > A zwłaszcza "przyzwyczajenia interfejsowe" z Office2000 dadzą popalić w
    > wersji 2007 ;-)

    Zaawansowanym. Dla ZU wstążka jest przyjaźniejsza. Mnie wkurza, ale
    widziałem stada ZU, jak się przesiedli z 2003 na 2007 i po prostu pracują.
    A jak im próbowałem gdzieśtam wrzucać OOo, to klęli straszliwie.

    Paradoksalnie dla ZU różnice zachowania interfejsu pomiędzy 2003 a OOo są
    większe niż pomiędzy 2003 a 2007.

    > Moim zdaniem nawet w sporych firmach OpenOffice na większości stanowisk
    > ma i tak możliwości wielokrotnie przewyższające potrzeby (np. klepanie
    > jedno..dwu stronicowych pism)

    No i do klepania takich pisemek powiedzmy, że się Writer nadaje. Choć tu są
    opory w innym interfejsie.

    > A i w bardziej zaawansowanych sprawach
    > znacząco nie odstaje. Jest po prostu trochę inny ale nie gorszy.

    Nie, jest gorszy. Nie w zakresie pisania pisemek, ale wielokrotnie
    spotykałem się brakami.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-05-04 05:25:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 22:08
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl>):

    > Zdecydowanie tak.

    Zdecydowanie co?

> [...]
    > 2007 to niestety jest problem. Owszem da się go obejść otwierając te pliki

    Instalując dodatek do MSO? To taka okrężna droga? Ostatnio Słitaśna
    Blondynka sobie z tym poradziła sama, aż się zdziwiłem. A w OOo wymiekasz i
    tyle.

    > Wystarczy krótkie "szkolenie" przeprowadzone przez osobę, która się
    > "lepiej zna".

    tzn?

    ========

  • 9. Data: 2009-05-04 05:39:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 04 May 2009 00:43:23 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

> [...]
    > jedno..dwu stronicowych pism) A i w bardziej zaawansowanych sprawach
    > znacząco nie odstaje. Jest po prostu trochę inny ale nie gorszy.

    Jednak uściślę...
    W firmach, gdzie w e-poczcie przychodzącej jest duzo załączników, to
    niestety górują te napopularniejsze .doc i .xls więc dla uproszczenia
    sprawy warto mieć również najpopularniejsze oprogramowanie. Polityka
    producenta najpopularniejszych programów jest niestety taka, aby zarabiać
    na firmach stąd wygórowane ceny licencji.
    W przypadku, kiedy komputer w firmie robi za maszynę do pisania, pisze się
    pisma które i tak puszcza się w obieg w formie papierowej po wydrukowaniu -
    programy mniej popularne są równie skuteczne.

    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 10. Data: 2009-05-04 06:13:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > niestety górują te napopularniejsze .doc i .xls więc dla uproszczenia
    > sprawy warto mieć również najpopularniejsze oprogramowanie.

    OO od wersji 2.4 w zasadzie radzi sobie z formatem doc i xls. Chyba, ze
    ktos uzyje jakis zaawanosowanych tabel przestawnych z MSO 2007 ale tych
    takze i wczesniejsze wersje MSO nie rozumieja wiec w czym problem? Swoja
    droga dla mnie ten wstazkowy interfejs MSO okazal sie trumna dla MSO.
    Moge wybierac i uzywam glownie OO. Przy czym preferuje 2.4 bo 3 jakas
    taka dziwna sie zrobila...

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!