  • Data: 2009-05-04 09:03:01
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 10:47
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > Oj, bo moze byly oskryptowane (czytaj: chujowo zrobione)

    ble, ble, ble... Jak coś ma większe możliwości niż podstawy, to jest wujowo
    zrobione... Prawda jest taka, że gość takie z centrali dostawał i MSO kupić
    musiał. I tak jest w biznesie całym. Lepiej zainwestować w MSO niż
    specjalistów do generowania zgodności.

    > Czy aby juz w tej dyskusji nie stajemy w tym punkcie w ktorym pewna pani
    > przyniosla pewnemu panu skrot do pliku xls skopiowany ze swojego pulpitu
    > i upierala sie przy swoim "bo u mnie dziala"? ;)

    Nie. Gość się zna. Udziela się aktywnie w środowisku OOo. I aktywnie
    ewangelizuje... A jednak musiał kupić MSO.

    > Swoja droga wystarczy przygotowac arkusz w innej wersji jezykowej i tez
    > sie pojawiaja problemy z konwersja skryktow. Czasem te z wersji
    > makowkowych tez sie sypia w Windosowych ;P

    Możliwe. MacOS ma udział w rynku na poziomie błędu, podobnie jak inne
    wynalazki typu Linux czy OOo.

    > Chyba raczej Microsoft jest takim standardem i jego rozwiazania bazujace
    > na tym ze sie wszystko integruje juz na poziomie systemy operacyjnego i
    > domeny.

    Też. Ale MSO sięga szerzej, także poza domeny.

    > Dobrze wdrozony OO bedzie dla ZU nie do odroznienia.

    Słabo to widzę.

    > Przy czym koszt
    > takiego wdrozenia OO bedzie duzo wyzszy niz koszt wdrozenia rozwiazan
    > MS.

    O! Tu już mówisz rozsądnie :D

    > a) Na przyklad ktos kto przygotowuje szablon papieru firmowego dla
    > pracownikow. I teraz w zaleznosci od tego czy wypelniony szablon ma
    > zostac wyeksportowany do pdf czy wydrukowany na papierze firmowym
    > grafika powinna sie drukowac lub nie b) zaznaczasz grafike, drugi
    > klawisz myszy, obraz, opcje, odznaczasz pole "drukuj". Powiedz mi jak to
    > zrobic w MSO?

    A nie prościej zrobić se dwa szablony? 1 z grafiką, drugi bez? Żeby nie
    cudować z włącz/wyłącz? Jak zrobić w MSO nie wiem, bo nie mam pod ręką.

    > Czyli, jezeli dobrze zrozumialem, zaczyna sie od okreslenia wymagan?

    No i symfonia wymaga Excela. Podobnie jak zylion innych mniejszych i
    większych programików. Ergo: Wybór Excela bardzo często jest jedynym
    rozwiązaniem.

    > To nie ma nic wspolnego z jakoscia. To jest polityka licencyjna
    > monopolisty,

    A co ma polityka licencyjna z tym, że programiści korzystają z udogodnień
    pakietu MSO?

    > ktory obniza ceny tych produktow, ktore maja juz swoje
    > free-odpowiedniki a jednoczesnie zawyza ceny tych, ktore jeszcze nie
    > maja.

    Ale to zupełnie nie na temat.

    --
    Tristan