  • Data: 2009-05-04 08:47:58
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan napisał(a):

    > Ale w jakim zakresie. Powtarzam jeszcze raz: ,,dostał do swojej firmy (coś z
    > okolic kredytów i finansów) gotowe XLSy z centrali i Calc nie miał szans
    > ich zrozumieć.'' I nie były to wersje 2007, tylko zwykłe i ich MSO2003
    > sobie z nimi świetnie radził.

    Oj, bo moze byly oskryptowane (czytaj: chujowo zrobione) a w takim
    przypadku nie mozna w ogole mowic o kompatybilnosci. Bez przesady.
    Trzeba uzgodnic jakis zakres w ktorym arkusze sa kompatybilne. Arkusze a
    nie zaimplementowane jezyki oprogramowania (ktore rozna sie od siebie).

    Generalnie dla chcacego niz trudnego i mozna probowac konwertowac:
    http://www.business-spreadsheets.com/vba2oo.asp

    Czy aby juz w tej dyskusji nie stajemy w tym punkcie w ktorym pewna pani
    przyniosla pewnemu panu skrot do pliku xls skopiowany ze swojego pulpitu
    i upierala sie przy swoim "bo u mnie dziala"? ;)

    Swoja droga wystarczy przygotowac arkusz w innej wersji jezykowej i tez
    sie pojawiaja problemy z konwersja skryktow. Czasem te z wersji
    makowkowych tez sie sypia w Windosowych ;P

    > Ale nie ma miejsca, gdzie nie ma niczego. MSo jest standardem przemysłowym.

    Chyba raczej Microsoft jest takim standardem i jego rozwiazania bazujace
    na tym ze sie wszystko integruje juz na poziomie systemy operacyjnego i
    domeny.

    > Za maszynę do pisania się OOo nada, ale nie w biznesie większym.

    Dobrze wdrozony OO bedzie dla ZU nie do odroznienia. Przy czym koszt
    takiego wdrozenia OO bedzie duzo wyzszy niz koszt wdrozenia rozwiazan
    MS.

    > Nie mam takiej wersji pod ręką, ale:

    > a) Kto wstawia grafikę niedrukowalną?
    > b) Nie umiem tego zrobić także w OOo.

    a) Na przyklad ktos kto przygotowuje szablon papieru firmowego dla
    pracownikow. I teraz w zaleznosci od tego czy wypelniony szablon ma
    zostac wyeksportowany do pdf czy wydrukowany na papierze firmowym
    grafika powinna sie drukowac lub nie b) zaznaczasz grafike, drugi
    klawisz myszy, obraz, opcje, odznaczasz pole "drukuj". Powiedz mi jak to
    zrobic w MSO?

    > A ja nie mówię, że wina, tylko że przeszedłem migrację z Calca na Excela w
    > jednej firmie właśnie z tego powodu. W biznesie nie rozmawia się o winach i
    > karach, a o tym, jaka technologia spełnia, a jaka nie spełnia wymagań.

    Czyli, jezeli dobrze zrozumialem, zaczyna sie od okreslenia wymagan?

    > Zgoda. Dlatego mówiłem, że jak się chce jakości, to się płaci.

    To nie ma nic wspolnego z jakoscia. To jest polityka licencyjna
    monopolisty, ktory obniza ceny tych produktow, ktore maja juz swoje
    free-odpowiedniki a jednoczesnie zawyza ceny tych, ktore jeszcze nie
    maja.

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!