    From: "Artur" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak sprzedawać papierosy?
    Date: 29 Aug 2007 22:24:24 +0200

    > papierosy sprzedane w restauracji generują

    po
    > prostu badz nowoczesny i zrob knajpe pod nowa mode _bez papierosa- odpadna
    > koszty podzialu sali, walka z "systemem" a i klienci beda zadowoleni bo
    > bedzie pachniec.
    > Powiem, ci, ze to nie glupie, bo mimo, iz ja jest nalogowym palaczem, to i
    > tak wybieram miejsca gdzie sie nie pali. Zapalic moge zawsze na zewnatrz
    > lokalu. A zjesc jest lepiej w lokalu dla niepalacych.
    > aha i koszt popielniczek odpadnie.

    Witam!
    Też jestem nałogowym palaczem, ale w środku od początku wprowadziliśmy zakaz.
    Stoliki dla palaczy i popielniczki są na zewnątrz. Nie w tym jednak problem.
    Chodzi o zasadę, że Państwo powinno jak najrzadziej wtrącać się do cen i
    pozwolić działać rynkowi. Tymczasem kolejnej branży zaczyna się dyktować co i
    za ile mają sprzedawać. Miałem nadzieję, że ktoś odpowie mi na moje podstawowe
    pytanie: czy można sprzedawać w transakcji wiązanej papierosy i zapałki, przy
    czym papierosy są w cenie nabitej na paczce a zapałki w tym zestawie kosztują,
    powiedzmy, dwa złote? Czy to jest dozwolone i zgodne z prawem? Tak jak np.
    biorąc kredyt w banku (czyli kupując usługę), równoczesnie musimy kupić
    ubezpieczenie tego kredytu (czyli drugą usługę). Jednego bez drugiego nie da
    rady (przynajmniej w niektórych bankach).
    Artur