  • Data: 2007-08-30 19:31:35
    Temat: Re: jak sprzedawać papierosy?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 19:22:54 +0200, Artur napisał(a):

    > Witam!
    > czytałem już ten tekst. Nie wszystko wyjaśnia. Dotyczy gigantów
    > handlowych, zajmujących dominującą pozycję rynkową (ponad 30 proc
    > udziałów w rynku). Trzymajac się tego, drobny handlowiec może stosowac
    > sprzedaż wiązaną w dowolny sposób (o ile ktoś zechce "związane" towary
    > kupować). Czyli sprzedaż papierosy+zapałki nie byłaby łamaniem prawa ani
    > jego naruszeniem. O ile u nas nie wymyślono jakiegoś kruczka.

    Wymyślono:

    Z ustawy o podatku akcyzowym.

    "Art. 74.
    1. Obowiązek podatkowy, poza przypadkami określonymi w art. 4, powstaje
    również, gdy podmioty dokonują sprzedaży wyrobów tytoniowych, z
    wyłączeniem cygar i cygaretek:
    (...)4) w połączeniu ze sprzedażą innych towarów lub usług, stosując cenę
    wyższą od maksymalnej ceny detalicznej."

    p. m.