  • Data: 2007-08-30 19:46:01
    Temat: Re: jak sprzedawać papierosy?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 19:15:48 +0200, Artur napisał(a):

    > Witam!
    > Otóż nie. Kontrola Urzędu Celnego i Strazy Granicznej, która nas
    > nawiedziła dokładnie sprawę wyłuszczyła. Sprzedawać można co prawda
    > drożej, ale trzeba najpierw złożyć odpowiednią deklarację w Urzędzie
    > Skarbowym i płacić 70 proc procent podatku akcyzowego nie do róznicy
    > między ceną nabitą na paczce a tą, za którą się sprzedaje - ale od całej
    > swojej ceny. Oznacza to, że do paczki trzeba dokładać. Załóżmy, że
    > kupię w hurtowni papierowy po 5 zł/paczka, a sprzedam je po 10 zł. Muszę
    > wtedy odprowadzić 7 zł podatku. Czyli dokładam 2 zł do paczki.

    Mam wątpliwości, pamiętam dyskusje na ten temat na p.s.p.podatki, ale
    niestety nie mogę trafić na właściwy wątek (google źle szukają po grupach
    ostatnio). Pamiętaj że kontrola też może się mylić (chociaż jest to mniej
    prawdopodobne niż to że ja się mylę). A ustawa jest napisana strasznie
    niejasno.

    Ale znalazłem tam takie coś:

    Art 74:
    "3. Do sprzedaży wyrobów, o której mowa w ust. 1 pkt 2-4, stosuje się
    stawkę akcyzy w wysokości 70% maksymalnej ceny detalicznej, wydrukowanej
    na opakowaniu jednostkowym."

    Czyli, jakby to literalnie odczytywać, to wychodzi inaczej niż ci
    kontrola powiedziała i niż ja twierdziłem: tzn że niezależnie od tego za
    ile te papierosy sprzedajesz, masz odprowadzić 70% ceny na opakowaniu :).

    Generalnie to się nadaje bardziej na p.s.p.podatki ...

    > Cała ta
    > operacja ma zniechęcić do robienia zapasów papierosów, żeby nie sprzedać
    > ich drożej za 2 lata, kiedy zgodnie z rządowym planem podwyżek papierosy
    > podrożeją o 80 proc. Arur

    Wątpię żeby taki był cel. W przypadku gdybym miał rację (w co zaczynam
    wątpić ;) ), to zrobienie zapasów przez ciebie nijak by nie obciążyło
    budżetu państwa, bo po prostu od różnicy byś odprowadził akcyzę, czyli
    budżet dostałby tyle samo co w przypadku nowowyprodukowanej paczki.

    p. m.