    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 19:00:24 +0200

    W dniu 17.07.2024 o 18:08, J.F pisze:
    > Czyli mówisz, że nic takiego absolutnie się nie zdarza?

    Za Twe sny trudno mi odpowiadać.Skoro tak piszesz, to pewnie się zdarza.
    No chyba, ze kłamiesz, ale to już trudno.

    > A co - potrzymać sobie chcą ?

    Najprostsza rzecz, jaka mi przychodzi do głowy, to że jeszcze nei
    wiadomo, jaka jest forma zdarzenia. Trudno wszystkich świadków trzymać
    kilka godzin, zanim ustali się, ze czy ma sens ich słuchać. Zapisze się
    numer telefonu, to najwyżej ktoś zadzwoni.

    > A to potrzymanie to w jakim trybie - służbowym, czy prywatnym, taka
    > prywatna prośba ...

    O czym Ty piszesz? Bo chyba upał u Ciebie większy.

    > Ja tam obstawiam, ze po prostu nie zdążył. Celowanie z karabinu do
    > prezydenta USA - poważna sprawa. Ale że prezydent chwilowo były, to
    > może mniej poważna.

    Jak uznał, ze nie zdążył, to mógł poczekać i wymierzyć. Czasem trudno z
    Tobą dyskutować, bo poziom schodzi pod muł.

    > No cóż, może kiedyś zauważą wcześniej, to sie dowiemy co Tajne
    > Służby robią w takiej sytuacji. Strzelają, czekają, czy wysyłają
    > patrol interwencyjny. Obstawiam, ze strzelają, w końcu juz pierwszy
    > strzał tej osoby może być śmiertelny, nie można czekać. Jeszcze
    > teoretycznie można dać znać kolegom, żeby błyskawicznie usunęli
    > prezydenta z trybuny/widoku ...

    Spróbuj ogarnąć, że z miejsca, skąd strzelał zamachowiec nie było widać
    TRUMPa. Żaden miejsce nie było bezpieczniejsze. Należało go ewentualnie
    osłonić tarczą od strony zagrożenia, ale nie wiem, czy mają takie tarcze
    w klasie IIIA. Mogą mieć.

    > A z drugiej strony to społeczeństwo coraz bardziej wyszczekane, i
    > domaga sie ukarania winnych. W sumie ... można ukarać. Policjanta, bo
    > przeciez prokurator sam się nie ukarze ?

    Za co?

    > Po roku.

    Po roku, to on wyjdzie. Kopia telefonu, to kilka godzin.

    > No w sumie ... czemu nie. W koncu nie trzeba proponować/"nakładać"
    > mandatu, można sporządzić wniosek do sądu i zbierać materiał
    > dowodowy.

    Jeśli facet twierdzi, że zna Konstytucję, że jemu wolno tu robić
    zdjęcia, to nie ma p[odstawy do nałożenia mandatu. Weź że spróbuj
    ogarnąć podstawy.

    > Kupi sobie drugi na drugi dzien, i będzie policjantów filmował na
    > służbie ?

    Telefony staniały, ale po tygodniu może jednak odczuć braki kasy.

    > Nie przy postępowaniu mandatowym.

    Ale jak się przyznaje, to telefon trzeba zabrać, bo to narzędzie
    przestępstwa i sąd musi orzec przepadek. Na pewno przepadek materiałów.
    Tego mandatem nie ogarniesz. Wiesz, czemu - przykładowo - nie można
    ukarać mandatem kierowcy za jazdę pod wpływem alkoholu? Bo powoli
    zaczynam powątpiewać podstawowej twej wiedzy z prawa.

    --
    (~) Robert Tomasik