  • Data: 2024-07-18 00:34:53
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aaaa! To jakbyś przybliżył o co też Ci chodzi. Bo tak trochę trudno mi
    > się domyślać.

    To oczywiste, że ci trudno. Nie od dziś nie łączysz kropek.
    Więc ci rozjaśnię: chodzi o nadużycia związane z publikacją czyjegoś
    wizerunku bez jego zgody, w tym, w szczególności o nadużycia związane z
    publikacją wizerunków dzieci, często własnych dzieci.
    Teraz jaśniej?

    W jednym z przytoczonych linków była przedstawiona sytuacja, gdy tatuś z
    mamusią publikowali przez lata zdjęcia córki od jej dzieciństwa.
    Nazbierało się tego kilkaset, łącznie z obsługą nocnika, przewijania
    pieluch itp. i wszystko co się rodzicom wydawało "słodkie i urocze", aż
    do wieku nastoletniego. Córka dorosła, poprosiła o usunięcie, oni nie
    chcieli, więc ich pozwała.
    Tatuś się uparł, że nie usunie, bo... przecież to on robił te zdjęcia i
    w związku z tym, to on ma prawa autorskie do tych zdjęć, więc może nimi
    dysponować jak chce.
    Najwyraźniej jego mentalność i tok rozumowania były na zbliżonym
    poziomie do twojego. Też nie rozumie, dlaczego ktoś chciałby usunięcia
    swoich zdjęć, skoro to on ma prawa autorskie do zdjęcia, a nie osoba na
    zdjęciach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr