  • Data: 2024-07-17 18:50:15
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jul 2024 16:42:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Musisz troch e jaśniej to opisać.

    > Pokaż film, na którym w ogóle mu jakikolwiek zarzut stawiano.

    A legitymować chciano.
    Znaczy się był podejrzany o popełnienie przestępstwa.

    Na razie nieformalnie, przez policjantów w patrolu.

    > Podejrzewam, ze taki nie istnieje. Bo przy takim zarzucie raczej bedzie
    > leżał w kajdankach "na glebie", by nie dał rady nacisnąć jakiegoś
    > magicznego przycisku niszczącego materiał dowodowy.

    Ktory wcale nie musi być w formie przycisku w dzisiejszych czasach ...

    > Niestety nie ogarniasz w czym problem. Morderca idzie sobie legalnie
    > chodnikiem. czy to oznacza, ze Policja nie może go zatrzymać, bo on
    > sobie teraz tylko idzie? Muszą czekać, jak będzie mordował kolejną
    > ofiarę? Po prostu w niedorzecznym kierunku prowadzisz dyskusję.

    No ale masz chyba jakies uzasadnione podejrzenia, ze jest mordercą,
    czy w tonie poprzednich wypowiedzi - zarzut można postawić dowolny,
    najwyzej sie zmieni.
    I każdy na ulicy może zostać dla kulsona mordercą.

    > Pamiętasz dość burzliwy wątek o tym, czemu Policja, jak ktoś zgłasza, że
    > nei dostał paczki z ALLEGRO, to nie wszczyna postępowania i nie zamyka
    > sprzedawcy? Wbrew pozorom ma to dość duży związek z tym tu wałkowanym
    > tematem. Jak pisałem, ze samo niedoręczenie paczki nie wystarczy, bo
    > istnieje cały szereg przyczyn takiego stanu rzeczy, które nie są
    > oszustwem,

    A kto mówił o zamykaniu?
    Mowiliśmy o działaniach wyjasniających. Pojdziesz/wezwiesz,
    porozmawiasz, to ustalisz czy to przestępstwo, czy nie.

    Nie ruszysz dupy, to na pewno nic nie ustalisz.

    Dyskutować to możemy, czy po odpowiedzi "nie chce mi się iść na
    pocztę" powinienes go zatrzymać i postawic zarzuty, czy nie,
    bo to nie przestępstwo :-)

    > to kilku "mądralińskich" odpierało, ze skąd wiem, czemu
    > akurat ten nie jest oszustwem. No bo przecież może być i policja to
    > powinna sprawdzić. No bo przecież nawet jeden na tysiąc złapanych
    > oszustów jest wartych temu, by zbadać pozostałe 999 przypadki.

    Za kazdym tym przypadkiem stoi poszkodowany obywatel, a nie
    "widzimisie" kulsona/policjanta.

    > Mamy sobie zbiorniki paliwa w lesie. Albo jakąś inną mało znaczącą
    > jednostkę wojskową, co to na co dzień zajmuje się remontem. Przez
    > kilkadziesiąt lat nic tam się nie dzieje. I nagle pojawia się idiota,
    > który robi masę pozornie nieważnych zdjęć. Czy uważasz, że w takiej
    > sytuacji nie warto tego zbadać?

    To tak jak z tymi zwłokami - może i warto, ale przecież nie wolno,
    bo nie ma przestępstwa :-)

    Więc sobie wymyślasz (a raczej prokurator) "podejrzenie nieumyślnego
    spowodowania śmierci", i wszczyna śledztwo.

    Tylko że zwłoki się nie poczują poszkodowane i nie będą protestować.
    A "fotograf" będzie.

    > Dlatego kolejny raz podkreślam, że samo legitymowanie fotografującego
    > jest bez sensu. Albo do końca zbadać, czy nie jest szpiegiem, albo nie
    > ruszać idioty. pochodzi. Pobłyska fleszem i jak nikt nie bedzie na niego
    > reagował, to mu się znudzi. > ..

    Głębokie przemyslenia przez Ciebie przemawiają, czy jakies ostatnie
    wydarzenia, gdy się okazuje, że policjant nie zawsze ma racje?

    A jak jednak szpieg? :-P

    Może po prostu ponaciskajcie na zmiane przepisów, i niech to będzie
    legalne. Mamy swoje podejrzenia, w ramach zapobiegania przestępstwom
    sobie pana dane spiszemy, w razie czego będzie materiał dowodowy w
    przyszłości.

    J.