    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 16:56:03 +0200

    W dniu 17.07.2024 o 16:27, J.F pisze:
    > Wow, a czy mi sie wydaje, czy koledzy kulsoni się czasem domagaja
    > podania telefonu przy legitymowaniu?

    Za twe sny nie odpowiadam.

    > Ale może już im przeszło, bo zostali parę razy ukarani?.

    Bardziej nie rozróżniasz "podania" od "przeszukania". To nie są do końca
    te same czynności, a nawet ośmielam się stwierdzić, ze zupełnie inne.
    Faktem jest, ze mają tę samą pierwszą literkę.

    > No ale do tego to chyba powinien miec jakies dowody.
    > Fotografował koszary - brzmi poważnie, ale fotografować wolno ?
    > A teraz to nawet nie fotografował, tylko sprawiał wrażenie
    > fotografowania, no bo trzymał smartfona w ręku ...

    Wiesz, to mniej więcej jak, na tym wiecu. Czemu snajper nie zastrzelił
    zamachowca na dachu, zanim ten nie postrzelił trzech osób? Bo nie miał
    dowodu na to, że ten strzela. Może nie dostał się na wiec i chciał sobie
    z bliska TRUMPa pooglądać. nie miał lornetki. Miał lunetę na AR-e.
    Wiesz, legitymowanie nie zabija, pocisk tak. Dziwisz się?

    > Sąd czasem nie podziela opinii prokuratora i aresztu nie zatwierdza.
    > Ciekawe - czuje, ze sprawa dęta, czy trzeba miec znajomości.

    Ale Prokurator, jakby co, to moze powiedzieć, ze próbował. Bo co, jak
    wypuszczą fotografa, a ten pojedzie na Białoruś i poprosi o azyl.

    > Ale ale ... czemu prokurator tego nie może zrobić, skoro podstawą są
    > tylko jakieś mętne zarzuty ze strony policjanta ?

    Może. Pewnie, ze może. Tylko co bedzie ... - kurcze, ta pobliska Białoruś.

    > Chcesz przy wykroczeniu przeszukiwac telefon?

    A czemu nie? Zatrzymanie. Biegły. Gość telefon dostanie po miesiącu.
    Przynajmniej przez miesiąc bedzie z nim spokój - ujmując to komicznie. A
    jak przez przypadek na brzegu kadru się coś złapie, to się mu zabierze
    narzędzie przestępstwa. Już poważnie p[o prostu chodzi o zmniejszenie
    zagrożenia idiotami. Szpiega prawdziwego tak raczej nie złapiemy, ale
    ,jak będzie mniej idiotów, to i prawdziwemu bedzie trudniej.

    > No chyba, ze zatrzymany zaprzecza fotografowaniu, to wydaje się, ze
    > podstawa jest - uzyskanie dowodów (lub nie).

    Przyznanie się do winy nie jest dowodem - od czasów rzymskich chyba.
    --
    (~) Robert Tomasik