    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 16:27:53 +0200

    On Wed, 17 Jul 2024 15:24:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przejrzenie telefonu, to już czynność procesowa. Wymaga zatwierdzenia.
    > Czyli musimy wszcząć śledztwo w sprawie podejrzenia szpiegostwa. nie

    Wow, a czy mi sie wydaje, czy koledzy kulsoni się czasem domagaja
    podania telefonu przy legitymowaniu?

    Ale może już im przeszło, bo zostali parę razy ukarani?.

    > znam policjanta, który zatrzymanego na gorącym uczynku w sprawie o
    > szpiegostwo zwolni po wykonaniu przeszukania. Może na coś takiego odważy
    > się prokurator, ale wątpię. Wniesie o areszt.

    No ale do tego to chyba powinien miec jakies dowody.

    Fotografował koszary - brzmi poważnie, ale fotografować wolno :-(

    A teraz to nawet nie fotografował, tylko sprawiał wrażenie
    fotografowania, no bo trzymał smartfona w ręku ...

    > Może sąd. W to już uwierzę.

    Sąd czasem nie podziela opinii prokuratora i aresztu nie zatwierdza.
    Ciekawe - czuje, ze sprawa dęta, czy trzeba miec znajomości.

    Ale ale ... czemu prokurator tego nie może zrobić, skoro podstawą są
    tylko jakieś mętne zarzuty ze strony policjanta ?

    > Bez podejrzenia o szpiegostwo nie ma podstawy prawnej do
    > przeglądania fotek - chyba, że teraz jak są te tablice i obok ten obiekt
    > z zakazem, to pod wykroczenie można by tak to spłycić.

    Chcesz przy wykroczeniu przeszukiwac telefon?

    No chyba, ze zatrzymany zaprzecza fotografowaniu, to wydaje się, ze
    podstawa jest - uzyskanie dowodów (lub nie).

    J.