  • Data: 2008-05-04 18:15:59
    Temat: Re: dywagacje powypadkowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    news:1r9lbyiwmoy1s.1s6bpmoaag30k$.dlg@40tude.net...

    > Zrób sobie teraz takie ćwiczenie umysłowe: wyobraź sobie, że w miejscu
    > kamienia stało dziecko. Jaki miałoby to wpływ na zwiększenie strat? I czy
    > dziecko może stać na poboczu ze względów bezpieczeństwa?

    Niecelny kierunek rozumowania. Po pierwsze pieszy (w tym dziecko) na
    drodze, o ile nie znajduje się na chodniku, to powinien ustąpić miejsca
    pojazdowi. Po drugie, dziecko jest nieco bardziej widoczne od kamienia. Po
    czecie dziecko na poboczu może się znaleźć legalnie, a ustawianie tam
    kamieni samo w sobie stanowi wykroczenie - bezprawne zajęcie pasa drogi
    oraz nieoznakowanie niebezpiecznego miejsca.