  • Data: 2008-05-04 19:54:05
    Temat: Re: dywagacje powypadkowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    news:ljuw6z0lcrom$.m7nk28l0e8n2.dlg@40tude.net...

    > Uzasadnisz jakoś konieczność ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi
    > poruszającemu się poboczem przez pieszego?

    Faktycznie, założyłem, że to pobocze jest na jezdni, a niekoniecznie tak
    być musiało.

    > A jak należy oznakować stojący na poboczu znak drogowy? Znakiem drogowym
    > "uwaga znak drogowy"

    Znaków się raczej na poboczu nie ustawia, tylko koło pobocza w pasie drogi.
    Poza tym przyznasz, że znak jest trochę większy i bardziej widoczny od
    kamienia.

    > Pobocze nie służy do jazdy samochodem, i czy sklepikarka miała prawo
    > położyć tam kamień, czy nie, nie wnosi to nic do problemu kolegi, który
    > wyleciał z drogi, a następnie po wybiciu z kamienia wykonał lot na
    > ogrodzenie. Gdyby zamiast kamienia stał tam dąb - pomnik przyrody, to
    > pisałby do nas ze szpitala, albo zza światów.

    Jakby na poboczu był pomnik przyrody, to by był odpowiednio oznakowany.
    Pobocze jest częścią drogi przyległą do jezdni i jest przeznaczone do ruchu
    pojazdów oraz ich parkowania. I nie ma tam prawa być żadnych pułapek.

    Sprawę ostatecznie załatwia art. 39 ust 1 pkt ustawy o drogach publicznych
    zabraniając umieszczania w pasie drogowym (a więc i na poboczach) pułapek.