  • Data: 2008-05-04 19:29:18
    Temat: Re: dywagacje powypadkowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fvl1q0$tal$1@news.dialog.net.pl...

    > Nawet zakładając że to, co wątkoczyńca nazywa poboczem faktycznie jest
    > nim w rozumieniu PoRD (a tego przecież nie wiemy) (...)

    Juz kiedyś wyjaśniałem na tym forum, że takie dywagacje nie ma ja żadnego
    sensu. Skoro pytający pisze, ze tam jest pobocze, to w dyskusji należy
    przyjąć, że tak jest. Przyjmowanie, że to nie pobocze, a lotniska,
    pastwisko czy rzeka do niczego sensownego nie prowadzi. Jeśli pytający się
    pomylił, to po prostu dostanie bzdurną poradę.

    > to nadal dywagacje dotyczące istnienia i pochodzenia zdradzieckiego głazu
    > są macaniem w ciemnościach.

    W żadnych ciemnościach.

    > Mógł by tam być po prostu zwykły dół,

    Za dół odpowiada zarządca drogi. Dołów też tam nie ma prawa być.

    > a mógł też złapać gorszą przyczepność i nie poradzić sobie.

    A to się nazywa nieopanowanie pojazdu i odpowiada za to kierujący. Ma tak
    prowadzić pojazd, by go mógł opanować - przy założeniu, że na drodze nie ma
    dołów, głazów czy innych pułapek.

    > I - jak już pisałem - pobocze nie służy do jeżdżenia, do tego służy
    > jezdnia.

    Jeśli pobocze jest, to służy jak najbardziej do jeżdżenia. Przepisy
    przewidują szereg przypadków, gdy tylko i wyłącznie do tego celu służy. W
    praktyce to właśnie jest takie miejsce, gdzie w awaryjnej sytuacji możesz
    uciec. Ono po to jest właśnie. I nie należy na nim nic ustawiać.

    > Bo ośmiokąt ostrzegawczy byłby mniej poręczny?

    Czemu o tym sam nie pomyślałem! :-)