  • Data: 2011-06-23 06:01:12
    Temat: Re: dojazd do dzialki
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > współwłaściciel
    > A, a dopiero PÓŹNIEJ z "A" wspuszcza ich na "B". Kiedy *już są* na
    > A.
    > Mówisz że nie może?
    > W myśl tej tezy miałby prawo również wziąć za frak i wywalać za
    > drzwi
    > budynku (budynku A) gości i kontrahentów (np. agenta
    > ubezpieczeniowego)
    > którzy przyszli do pozostałych współwłaścicieli budynku A.
    > Bo skoro *wszyscy* mogą się sprzeciwić, to on *również* może,
    > prawda?
    >
    > Na pewno wszystko Ci się zgadza w Twojej własnej tezie?

    Wyobraź sobie taką sytuację: wspólnota A ogradza teren i montuje
    bramę. Każdy współwłaściciel A ma klucz i może wchodzić/wjeżdżac kiedy
    zechce, ale gdy pojawi się interesant do posesji B to może tylko
    klamkę pocałować. Ewentualnie może zadzwonić do pana B żeby ten
    pofatygował się i bramę otworzył, ale na dłuższą metę jest to nie do
    przyjęcia.
    Czy teraz moje zdanie brzmi dla ciebie bardziej sensownie?

    > Natomiast wspólnota rzecz jasna mogłaby próbować jakoś "odciąć"
    > możliwość wjazdu z A na B,

    Po prostu ogrodzić swój teren. Oczywiście bez budowania bramy między A
    i B bo przecież wspólnota A nie ma takiej potrzeby.

    > tyle, że byłoby to sprzeczne z prawem,
    > w myśl wspomnianej "drogi koniecznej".

    Którą to służebność najpierw trzeba by formalnie ustanowić i do KW
    wpisać.