    From: "pieknylolo83" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: byla u mnie policja
    Date: 23 Nov 2006 12:15:03 -0800

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bo stanowiłeś zagrożenie życia innych.

    Andrzeju to pisze juz od pierwszego postu. Przekroczylem prędkość
    Policjant nakazuje mi sie zatrzymac - zatzrymuje sie dostaje
    odpowiednia kare (mandat, punktu, upomnienie). Nie zatrzymuje sie
    stwarzam jeszcze wieksze zagrozenie. Jednoczesnie spodziewam sie tego
    ze Policjant moze otworzyc do mnie ogien. Uzycie broni nie ma byc karą
    a srodkiem do unieszkodliwienia wyeliminowania, powstrzymania
    zagrozenia. Tak ja to postrzegam.

    > Bredzisz. Zatrzymać "w pościgu", obezwładnić do przybycia policji owszem
    > - może każdy obywatel. Ale używając niezbędnego minimum "środków
    > przymusu bezpośredniego".
    Oczywiscie masz racje ale tutaj poruszamy inny temat. To policjant
    nakazywał zatrzymanie sie a nie obywatl (prywaciarz)

    > Oczywiście jeśli ścigany nagle się odwróci i rzuci z nożem w ręku -
    > możesz go zastrzelić.
    >
    > Ale jeśli tylko ucieka - ani ty, ani policjant, ani nawet prezydent nie
    > ma prawa zabić.

    > Bzdury opowiadasz.

    Wiesz własnie rozmawialem z Policjantem i wiesz co powiedział.
    Procedura przewiduje uzycie broni ( w uzasadnionym przypadku) do
    zatzrymania uciekajacego bandziora. Niestety w szczegoly sie nie
    zagłębiał bo nie mial czasu na pogaduchy. Sam szczegółów tej
    procedury nie znam. Może jak sie znow z nim spotkam to zaglebie sie w
    szczegoly.

    .

    > Czyli policja sama siebie usprawiedliwiła... Ręka rękę myje i inne takie...

    Wszędzie węszysz spisek ??

    > Nie moja wina, że myślisz binarnie i popadać w totalne skrajności - albo
    > zamordyzm, albo anarchia.

    Wiesz tak myslalem ze zapewne nie jestes propagatorem anarchi, a piszac
    ze moze lepsza anarchia liczylem na to ze przedstawisz twoja wizje (
    pewnie bardzo dobra )

    > ROTFL

    ROTFL tzn ze moja argumentacja ma być śmieszna ? Wiesz ja probuje
    jakos uzasadniac swoje poglady a Ty jak widze zaczynasz na okolo
    obrzucac bluzgami.

    > Twój brak wyobraźni nie zmieni rzeczywistości, jak dostaniesz kulkę, bo
    > będziesz w okolicy, w której "dzielni" policjanci postanowili sobie
    > postrzelać do uciekającego człowieka.

    Nie twierdze i nigdy nie twierdzilem że Policja jest nieomylna. Jest
    poniewaz tam pracuja LUDZIE. Ja staram sie wmiare przeanalizować kazdy
    przypadek na podstawie doniesien prasowych i innych informacji..... .
    Podkreslalem wielokrotnie w moich wypowiedziach ze uwazam iz w przpadku
    o którym dyskutujemy moim zdaniem uzycie broni bylo uzasadnione.

    > Tak to sobie tłumacz, elektrycerzu Krzemowy.

    Nie bardzo rozumie ten komentarz do mojej części wypowiedzi. Możesz
    jaśniej ?

    > Twoje zdanie rzeczywistości nie zmieni - jeśli policjant stoi ponad
    > prawem, to już jest państwo policyjne.

    Policjant nie stoi ponad prawem i nigdy stac nie moze. Od wymierzania
    sprawiedliwosci jest Sąd. I w opisywanym przypadku o ktorym tak
    dyskutujemy moim zdaniem Policjant nie staną ponad prawem !!

    > ROTFL

    Co w tym śmiesznego ? Czy uwazasz ze 100% kadry policyjnej to tępaki,
    którzy tylko do kilofów sie nadają ?
    Pragnę zauważyc ze wg badań staystycznych zaufanie do Policji
    zaczyna wzrastać.

    > Takim samym doświadczeniem i przeszkoleniem jaki ci, co skatowali
    > jakiegoś chłopaka, jak ci, co zastrzelili oraz poważnie okaleczyli dwóch
    > niewinnych chłopaków w samochodzie, jak ten debil, co zastrzelił
    > weterynarza podczas słynnych łowów na tygrysa...

    Wypadki przy broni były, są i będą... jest to nieuniknione...
    niestety....
    Przypadki które opisujesz są tragiczne !! Masz racje zawinił
    Policjant, Policjanci !! Masz racje. W opoisywanym przypadku i w
    przypadku który przypomniałeś w innym poscie ( motocyklista
    smiertelnie postrzelony) wg mnie uzycie broni bylo zasadne. Notabene z
    TV slyszałem nieco inną wersje tego zdażenia z motocyklisą która
    ty przedstawiłeś.

    > Korzystać z broni trzeba umieć. A szafowanie śmiercią na lewo i prawo to
    > nie jest sposób na państwo prawa.

    Państwo prawa to aństwo w którym obywatele przestrzegają prawa i
    gdyby ten pijaczyna przestrzegał prawa to by nie wsiadł za
    kierownice. Jeżeli wsiadł to powinien sie zatzrymać na polecenie
    Policjanta. Jeżeli sie nie zatrzymał to podkreslam z uporem maniaka
    POWINIEN WIEDZIEĆ ZE POLICJA MOZE UZYC BRONI PALNEJ W CELU JEGO
    ZATRZYMANIA !! !!

    Pozdrawiam zapraszma do dyskusji !!