  • Date: Thu, 23 Nov 2006 18:31:17 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: byla u mnie policja

    pieknylolo83 wrote:

    > Dlaczego mam sobie strzelać w łeb. Wg mnie dokonujesz jakiejs

    Bo stanowiłeś zagrożenie życia innych.

    > nadinterpretacji !! Przekrocze predkosc złapie mnie Policjant nakaze
    > sie zatrzymać to sie zatrzymam. Jeżeli bede uciekał to spodziewam

    Ale zagrożenie cudzego życia nadal powodowałeś, więc powinieneś zostać
    skazany na taką samą karę iw takim samym trybie jak ten, który się nie
    zatrzymał - bo takie było twoje (i innych) uzasadnienie tego zabójstwa
    ("bo powodował zagrożenie").

    [ciach]
    > Prawo pozwala uzycia broni w celu unieszkodliwienia ( zatrzymania,
    > obezwladnienia a nawet zabicia) bandziora poto by innym nie zrobil

    Bredzisz. Zatrzymać "w pościgu", obezwładnić do przybycia policji owszem
    - może każdy obywatel. Ale używając niezbędnego minimum "środków
    przymusu bezpośredniego".

    Oczywiście jeśli ścigany nagle się odwróci i rzuci z nożem w ręku -
    możesz go zastrzelić.

    Ale jeśli tylko ucieka - ani ty, ani policjant, ani nawet prezydent nie
    ma prawa zabić.

    > krzywdy. Z tego co sie orientuje to policjant moze strzelać do
    > uciekajacego czy to na nogach czy samochodem. Zreszta calkiem niedawno

    Bzdury opowiadasz.

    > byl taki przypadek w NH kiedy kolo uciekał przed Policjantem.
    > Policjant go postrzelił i postepowanie wyjasniajace stwierdzilo ze
    > uzycie broni bylo zasadne (wiem to ze zrodla bijacego w samej Policji

    Czyli policja sama siebie usprawiedliwiła... Ręka rękę myje i inne takie...

    [ciach]

    > Po pierwsze to ja Ciebie nie obrazalem tylko przedstawilem rzeczowe

    Nie moja wina, że myślisz binarnie i popadać w totalne skrajności - albo
    zamordyzm, albo anarchia.

    > argumenty. Jednak nie znize sie do twojego poziomu i nie bede cie teraz
    > obrazal i przedstawiam kontrargumenty

    ROTFL

    > Nie wiem jak TY ale ja naprawde sie nie obawiam ze Policjant bedzie do
    > mnie strzelał,

    Twój brak wyobraźni nie zmieni rzeczywistości, jak dostaniesz kulkę, bo
    będziesz w okolicy, w której "dzielni" policjanci postanowili sobie
    postrzelać do uciekającego człowieka.

    [ciach]

    > Obawiam sie ze To ty nie rozumiesz!!

    Tak to sobie tłumacz, elektrycerzu Krzemowy.

    > Moim zdaniem szersze prawo do stossowania broni przez Policje to
    > jeszcze nie państwo policyjne. Mów co chcesz ale wieeeeele do panstwa
    > policyjnego brakuje. No chyba ze mamy rozne wyobrazenia panstwa
    > policyjnego.

    Twoje zdanie rzeczywistości nie zmieni - jeśli policjant stoi ponad
    prawem, to już jest państwo policyjne.

    > Czy byl bezpieczy czy nie ( w opisywanej sytuacji) nie jestem w stanie
    > stwierdzic bo nie bylem naocznym swiadkiem tego zdazenia. W tym wypadku
    > ufam Policjantowi człowiekowi przeskzolonemu i zapewne z jakims
    > doswiadczeniem

    ROTFL

    Takim samym doświadczeniem i przeszkoleniem jaki ci, co skatowali
    jakiegoś chłopaka, jak ci, co zastrzelili oraz poważnie okaleczyli dwóch
    niewinnych chłopaków w samochodzie, jak ten debil, co zastrzelił
    weterynarza podczas słynnych łowów na tygrysa...

    Korzystać z broni trzeba umieć. A szafowanie śmiercią na lewo i prawo to
    nie jest sposób na państwo prawa.