    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkohol przez internet
    Date: Fri, 13 Aug 2004 18:50:30 +0200

    Użytkownik "joanna g." <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cfhnhd$3as$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ustawa nie definiuje czym jest "punkt sprzedazy". Gdyby przyjac, ze
    > sprzedazy dokonuje sie wylacznie w sklepie, to przy fakcie ze nie mozna
    > uzyskac zezwolenia np. na samodzielny ogrodek piwny -( przedsiebiorca nie
    > dostarczy nam prawa do lokalu - co zamyka sprawe ze wzgledow formalnych),

    Ogródek piwny znajduje się w określonej gminie. Rzecz w tym, że gmina może
    wydać zezwolenie tylko na swoim terenie. Po za tym przez prawo do lokalu, to
    nie koniecznie własność. Najem też wystarczy.

    > nie mozna by bylo kupowac piwa w ogrodkach piwnych. Ponadto przy takiej
    > interpretacji przyjetej przez Roberta sprzedaz wszystkich artykulow
    > spozywczych bylaby zakazana "zdalnie", no bo przeciez sklep spozywczy
    dziala
    > w oparciu np. o przepisy sanitarne, bhp itp ktore nijak nie maja sie do
    > dostarczania towaru przez kuriera pod wskazany adres.

    To w myśl Twojej interpretacji mojej interpretacji jajek na rynku byś od
    gosposi też nie kupiła. Jest kilka towarów, których ze względów sanitarnych
    paczka nie wyślesz. Na przykład mrożone truskawki. Ale to inna sprawa.

    > Urzednicy musza
    > interpretowac przepisy dbajac o interes przedsiebiorcy - taka polityka
    > panstwa. Nie spotkalam sie jeszcze z odmowa wydania zezwolenia
    > przedsiebiorcy na zdalna sprzedaz jakichkolwiek srodkow zywnosciowych ( do
    > nich nalezy rowniez alkohol) i klopotami z wydaniem zezwolenia.

    A spotkałaś się na zezwolenie na zdalną sprzedaż alkoholu? nie mówię o
    wpisie do działalności, ale o zezwoleniu na sprzedaż alkoholu, gdzie będzie
    napisane, że obowiązuje w całej Polsce.

    > Sprzedawca ma prawo a nie obowiazek ( a to znaczna roznica) zarzadac
    dowodu
    > potwierdzajacego wiek, jezeli ma watpliwosci co do pelnoletnosci klienta.
    > a co do tego ryzyka, to sarkazm...Sprzedajac alkohol nieletniemu ponosi
    > ryzyko....

    Sprzedając alkohol, to czyni to bez zezwolenia. Tu o ryzyku trudno mówić.
    Szanse na bezkarność są wyznaczone operatywnością organów ścigania. Pierwszy
    strzał i po ptakach. Przy papierosach, to już sprawa trudniejsza, bo trzeba
    dowieść, ze nieletni zakupił i tyle.

    > No wlasnie, tak na prawde sady wydaja wyroki ktorych oczywiscie
    > nie smiem komentowac...Wlasnie jeden lezy u mnie na biurku...20 stawek
    > dziennych ustalonych po 10 zl. za sprzedaz napojow alkoholowych nieletnim
    +
    > 30 stawek dziennych za sprzedaz wody bez zezwolenia ( przy czy zezwolenie
    na
    > alkohole pow. 18% kosztuje 2100 na rok. Jak nic oplaca sie byc w tym
    kraju
    > przestępca.

    Nie bardzo. Przy recydywie będzie więcej. Po za tym nie słyszałem, by na
    sprzedaż wody było wymagane zezwolenie, więc do tego wyroku trudno jest się
    mi odnieść.

    > Ustawe o wychowaniu w trzezwosci juz dawno nalezaloby napisac zupelnie od
    > nowa, a nie ciagle nowelizowac i nowelizowac.
    > Ja mam juz tego serdecznie dosc. Zmieniam profil na prawo bankowe bo czuje
    > sie jak syzyf...

    Sądzisz, że tam lepiej?