  • Data: 2004-08-16 11:22:23
    Temat: Re: alkohol przez internet
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik joanna g. napisał:

    > Cofniecie zezwolenia na podstawie cytowanego przepisu jeszcze mi sie nie
    > zdazylo w mojej dwuletniej stycznosci zpracy nad,z i na podstawie
    > wymienionej ustawy
    >
    > Za zadnym razem nie udalo sie udowonic bezposredniego zwiazku z
    > zaklocaniem porzadku publicznego i nabyciem alkoholu w danym, konkretnym
    > punkcie sprzedazy.....
    > teoria, teoria - praktyka pokazuje ze w rzeczywistosci to martwy przepis
    >
    > SKO - samorzadowe kolegia odwolawcze trzymaja ZAWSZE strone przedsiebiorcy,
    > a sady.... na ten temat nie wypowiadam sie - patrz wyzej...

> [...]

    A ja tam opiniom głoszonym przez parpę nie wierzę:

    to dwa cytaty które w tym samym czasie znajdują się na ich stronie:

    USTAWA
    z dnia 26 października 1982 roku
    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
    tekst ujednolicony uwzględniający nowelizacjęz dnia 28 marca 2003 roku
    "Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 18
    14. Przedsiębiorcy podający lub sprzedający różne mieszaniny
    napojów alkoholowych na podstawie posiadanych receptur, z wykorzystaniem
    napojów zawierających powyżej 18% alkoholu, są obowiązani do posiadania
    zezwoleń, o których mowa w ust. 3 pkt 3.
    ........"

    ust. 3."Zezwolenia, o których mowa w ust. 1, wydaje się oddzielnie na
    następujące rodzaje napojów alkoholowych:

    1. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
    2. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
    3. powyżej 18% zawartości alkoholu."

    to chyba jasne,
    oraz opinia PARPA na ten temat

    12. Czym są drinki oraz jaka jest procedura wydawania zezwoleń na ich
    podawanie?

    Napój alkoholowy (alkohol etylowy rozcieńczony w innych płynach)
    sporządzony wg stosownych receptur w punkcie prowadzącym sprzedaż do
    spożycia na miejscu (tzw. "drink"), może stanowić przedmiot sprzedaży.
    Warunkiem jest by ilość alkoholu w "drinku" nie przekraczała górnej
    granicy zawartości określonej w wykorzystywanym przez przedsiębiorcę
    zezwoleniu.

    W opinii Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie ma
    przeciwwskazań, aby wydawać zezwolenie na sprzedaż drinków zawierających
    od 4,5 do 18% alkoholu. Przedsiębiorca występując o wydanie zezwolenia
    na sprzedaż drinków powinien dołączyć do wniosku, recepturę
    przyrządzanych drinków i nie powinien podawać nieokreślonych we
    wspomnianych procedurach napojów alkoholowych ("drinków"). Dodatkowo,
    organ wydający powinien zaznaczyć w zezwoleniu, iż przedsiębiorca ma
    prawo zaopatrywania się w napoje alkoholowe zawierających powyżej 18%
    alkoholu, przeznaczone do sporządzania drinków (napojów tych nie wolno
    wystawiać na sprzedaż).

    Zezwolenie wydane na sprzedaż "drinków" powinno określać warunki ich
    podawania. Do tych warunków może należeć określenie stężenia alkoholu
    etylowego w drinkach, posiadanie receptur drinków, podawanie ich tylko
    na miejscu itp. W przypadku, gdy w trakcie kontroli stwierdzi się, że
    podawane napoje zawierają wyższe stężenie alkoholu lub są serwowane w
    odmienny sposób od określonego (niezgodnie z recepturą), wystąpi
    przyczyna uzasadniająca cofnięcie zezwolenia na podstawie art. 18 ust. 6
    pkt. 4 ww. ustawy. Podmiot powinien zapoznać się z tymi zasadami zanim
    będzie ubiegać się o zezwolenie

    Regulacje dotyczące wydawania zezwoleń na podawanie drinków powinny
    znaleźć się w uchwale rady gminy/ miasta, określającej szczegółowe
    zasady wydawania i cofania zezwoleń, (art. 4[1] ust. 1 pkt 4 ustawy o
    wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi), zaś
    szczegółowe zasady i warunki ich podawania regulować powinna uchwała
    rady podjęta na podstawie delegacji udzielonej w art. 12 ust. 2
    wspomnianej ustawy.

    Nieprzestrzeganie powyższych reguł, stanowi przesłankę cofnięcia zezwolenia.

    Celem dokonania kontroli przestrzegania zasad sprzedaży oraz receptur,
    organ wydający zezwolenie może zwrócić się np. do właściwej
    terytorialnie Inspekcji Handlowej. Rada gminy może również podjąc
    uchwałę, na podstawie której sprzedaż drinkow możliwa jest wyłącznie
    wtedy, gdy przedsiębiorca posiada ważne zezwolenia na wszystkie rodzaje
    napojów alkoholowych, z których przygotowywany jest drink. W tej
    sytuacji aby przedsiębiorca mógł serwować drinki musi posiadać
    zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18%
    alkoholu.
    link:
    http://www.parpa.com.pl/?subL=3&checkL=6#sub12

    M.