    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    <udbucd$v2b$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbvco$vig$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udc29u$1as$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udc6ao$2ui$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <udc9ur$4ps$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 07 Sep 2023 23:54:07 GMT

    On 2023-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No więc trzymam i suponuję mu nieumyślne spowodowanie wypadku. A tu cały
    > czas ktoś wyskakuje z argumentem, że kierowca był pijany ni jechał ponad
    > limit i dlatego pieszy jest niewinny.

    Bo to (pijany, za szybko) to są te czynniki, które pierwszoplanowo w
    ocenie mojej i większości dyskutujących do wypadku doprowadziły.

    Podnosisz, że ciagle się ten argument pojawia. Mam wrażenie, że się
    trochę zafiksowałeś na przekonaniu, że taki argument oznacza (u Twoich
    dyskutantów), że jak pijany to ma zawsze winę. Nie, "my" to rozumiemy.
    Byłem zresztą chyba pierwszy w tej dyskusji, który wyraźnie napisał coś
    innego. To może napiszę jeszcze raz dla rozwiania watpliwości: bycie
    pijanym nie musi przesądzać o winie. Może nie mieć wpływu na
    spowodowanie wypadku. Jednak w tym konkretnym w mojej ocenia miało duży
    wpływ.

    --
    Marcin