  • Data: 2023-09-08 06:58:34
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Odnosnie winy w przypadku złamania przepisów:
    > https://tvn24.pl/olsztyn/olsztyn-jechal-ze-srednia-p
    redkoscia-174-kmh-zginelo-rodzenstwo-uslyszal-wyrok-
    11-lat-wiezienia-7332276

> [...]
    > wypadku, w którym zginęło rodzeństwo - kobieta w wieku 23 lat i jej
    > 25-letni brat. Z ustaleń śledczych wynika, że mężczyzna jechał ze
    > średnią prędkością 174 kilometrów na godzinę.
    > [..]
    > "Chociaż, co do zasady, zawracająca samochodem 23-latka powinna upewnić
    > się, czy manewr można wykonać bezpiecznie, to w tym przypadku, jak
    > ocenił biegły, nie mogła przewidzieć, że auto jadące z naprzeciwka
    > zbliża się tak szybko. Stąd też prokuratura uznała, że kobieta nie
    > przyczyniła się do spowodowania wypadku"

    Już o tym pisałem. Ale pewnie policzyli, że jakby jechał normalnie, to
    ona by ten manewr zdążyła zrobić. A tu przy żadnej prędkości samochodu
    przejść się bezpiecznie nie dało, a jedynie pozostawała kwestia miejsca
    zderzenia. No i mowa o bezpiecznym wykonaniu manewru, który był tu widać
    dozwolony.
    --
    (~) Robert Tomasik