  • Data: 2023-09-08 07:02:18
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo to (pijany, za szybko) to są te czynniki, które pierwszoplanowo w
    > ocenie mojej i większości dyskutujących do wypadku doprowadziły.
    >
    > Podnosisz, że ciagle się ten argument pojawia. Mam wrażenie, że się
    > trochę zafiksowałeś na przekonaniu, że taki argument oznacza (u Twoich
    > dyskutantów), że jak pijany to ma zawsze winę. Nie, "my" to rozumiemy.
    > Byłem zresztą chyba pierwszy w tej dyskusji, który wyraźnie napisał coś
    > innego. To może napiszę jeszcze raz dla rozwiania watpliwości: bycie
    > pijanym nie musi przesądzać o winie. Może nie mieć wpływu na
> [...]
    Wobec faktu, że wygląda na to, że pijany kierujący podjął działania
    zmierzające do uniknięcia potrącenia tego pieszego na długo zanim
    normalnie miałby obowiązek (wyjście z za krzaka na pasie zieleni)
    uważam, że w tym konkretnym wypadku nie. Pewnie alkohol przyczynił się
    do decyzji o przejechaniu skrzyżowania 100 km/h, ale co do zasady zrobić
    się to dało i miało wpływ jedynie na śmiertelne skutki zdarzenia, bowiem
    przy 40 km/h najprawdopodobniej by żyli.
    --
    (~) Robert Tomasik