    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Thu, 7 Sep 2023 09:37:27 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <zuvJM.475989$4yJ9.396986@fx12.ams1>
    <ud6o22$uqn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <s9QJM.408974$E3C1.295276@fx08.ams1>
    <ud9ju7$ke1$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <BGaKM.621083$8O5b.279259@fx15.ams1>
    <udbqip$t5c$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <udbrk6$tms$1$pozboju@news.chmurka.net>

    W dniu 07.09.2023 o 08:50, PD pisze:

    > W tamtej sytuacji co by zmieniło? Gdyby kierowca był trzeźwy i jechał
    > przepisowo, wówczas pieszy musiał by go wyczekać i użyć w ostatniej
    > chwili podstępu by wejść mu pod koła - to by się zmieniło.

    Ale nie był trzeźwy i nie jechał przepisowo. Pod koła jadących
    nieprzepisowo i nawalonych też wchodzić nie wolno.

    > Podaj przepis mówiący, że popełniającemu wykroczenie zabrania się
    > przewidywania, że pojazd jedzie zgodnie z przepisami.

    Odwracasz logikę i jeszcze ode mnie oczekujesz znalezienia argumentów na
    potwierdzenie Twojej wyssanej z palca teorii. Podaj przepis zabraniający
    pieszemu przewidywać, że tam będzie lądował samolot. Tym tokiem idąc, to
    możemy sobie wymyślać cokolwiek.

    Pieszy wchodząc na drogę powinien przewidywać, że może tam jechać
    samochód. Skoro już postanowił wejść w miejscu niedozwolonym, to
    powinien upewnić się, że nie zaskoczy swoim nielegalnym działaniem
    kierującego. In concreto mógł spojrzeć w prawo. Ze 100 metrów - tam w
    chwili zejścia z wysepki był samochód - w nocy powinien jadący na
    światłach samochód zauważyć.

    A tym czasem wychodzi na to, że najebany kierowca zauważył tego
    nieoświetlonego pieszego z 200 metrów, a pieszy dopiero, jak mu prawie
    "w dupę" wjechał omijając go.

    > A nie mówiłem, dajcie osobę a paragraf się znajdzie.

    Czyli rozumiem, że część merytoryczną dyskusji zakończyliśmy.

    --
    (~) Robert Tomasik