    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 29 Aug 2023 16:49:00 +0200

    > Dostrzec zapewne tak. Choć lazł na ciemno ubrany, a kamery podbijają
    > jasność. Co do wyhamowania, no to już trudno mi powiedzieć. Kalkulator
    > hamowania dla 50 km/h podaje dystans zatrzymania 42 metry dla suchej
    > jezdni i poziomej drogi.

    Szkoda, że nie pokazuje ci 200 metrów...
    Napraw sobie kalkulator.

    https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/droga-h
    amowania-a-predkosc/

    "Wyobraźmy sobie samochód poruszający się z prędkością 30 km/h.
    Następnie przypomnijmy sobie ile mniej więcej czasu trwa nasza reakcja
    na pojawienie się przeszkody na drodze. Przyjmijmy, że jest to 0.8 s, co
    jest wartością zbliżoną do rzeczywistego czasu reakcji. Oznacza to, że
    samochód poruszający się z prędkością 30 km/h zanim zacznie naprawdę
    hamować przejedzie jeszcze 7 m! Ten sam samochód jadąc z prędkością 60
    km/h zanim zacznie hamować przejedzie 13 m."

    "Obrazowo, samochód poruszający się z prędkością 30 km/h potrzebuje aż
    ok. 14 m na całkowite zatrzymanie się. To samo auto jadące 45 km/h
    zatrzyma się już po 22 m. Gdy na liczniku znajduje się 50 km/h auto
    zatrzyma się po 28 m. Przy 60 km/h będzie to już 36 m. Gdy auto jedzie
    75 lub 90 km/h, wówczas od dostrzeżenia przeszkody do całkowitego
    zatrzymania przejedzie jeszcze odpowiednio 51 i 57 m!"

    "Natomiast liczne badania, doświadczenia i raporty z miejsc zdarzeń
    pokazują, że w obszarze zabudowanym kierowca dostrzega pieszego mniej
    więcej w odległości 36 m przed pojazdem. Czyli jadąc szybciej niż 50 -
    60 km/h nie ma absolutnie żadnych szans na wyhamowanie! Warto mieć to na
    uwadze za każdym razem, gdy w obszarze zabudowanym mamy ochotę mocniej
    wcisnąć pedał gazu."

    http://azhamulce.pl/droga-hamowania-samochodu-roznyc
    h-nawierzchniach/

    "Przeciętny kierowca reaguje w czasie około 1,5 sekundy od chwili
    identyfikacji zagrożenia."

    "Jeśli więc porusza się autem z prędkością średnią 70 km/h, to zanim
    zareaguje, zdąży przejechać około 30 metrów.
    Najlepsi, najbardziej doświadczeni kierowcy reagują w pół sekundy, a i
    tak pokonują wówczas dystans około 10 metrów."

    (CZYLI DLA 50 km/h WYCHODZI ok. 21 m - dla 1,5 sek)

    Droga hamowania auta osobowego na suchym, równym odcinku asfaltowej
    drogi wynosi odpowiednio:
    (...)
    przy 50 km/h - ok. 13 m,
    (...)

    CZYLI:
    21 m + 13 m = 34 m
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Nijak nie wychodzi 42 m.
    Albo twój kalkulator kłamie, albo celowo zawyżyłeś o prawie 10 m żeby ci
    bardziej pasowało do tezy, bo traktujesz rozmówców jak idiotów myśląc,
    że nikt oprócz ciebie nie potrafi liczyć.

    A teraz wytłumacz jak to jest, że widząc pieszego z 70 metrów nie dajesz
    rady _SPOKOJNIE_ wyhamować z prędkości 50 km/h mając jeszcze zapas 36
    metrów (albo i więcej, bo przecież taki zajebisty kierowca jak ty, na
    pewno ma lepszy czas reakcji niż przeciętniak z 1,5 sek.) ?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr