  • Data: 2023-08-29 21:15:58
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2023 o 16:25, Kviat pisze:

    > Ale to nie pieszy spowodował wypadek. Wypadek spowodował najebany
    > kierowca zapierdalający przez miasto.

    Też, ale niekoniecznie wyłącznie.

    > ...który to pojazd zapierdalał z nadmierną prędkością prowadzony
    > przez najebanego kierowcę. I gdyby był trzeźwy i nie zapierdalał, to
    > ten pieszy nie wszedłby mu pod koła, bo by zdążył bez problemu
    > zwolnić i wyhamować. I co z tego, że by wymusił pierwszeństwo? Mandat
    > dla pieszego za przejście w niedozwolonym miejscu i tyle.

    Gdyby nie te cztery trupy, to by można mandatem skończyć.

    > Kurwajapierdolę... a dlaczego w twojej ocenie to nie kierowca
    > powinien był móc dostrzec pieszego przy minimum ostrożności?

    Też powinien. Tylko, że pieszy, gdyby spojrzał, to mógł nie wchodzić.
    To, że samochód jedzie z nadmierną prędkością było widać. Z jakąkolwiek
    by zresztą nie jechał, to nie wolno wchodzić mu przed maskę.

    > Wystarczyło żeby kierowca był trzeźwy i nie zapierdalał.

    Ale "zapierdalał" i można to był oz łatwością stwierdzić. Stan
    trzeźwości jest drugorzędną sprawą, albowiem trzeźwość pewnie miała
    wpływ na prędkość, ale na wtargnięcie pieszego już nie.

    > A trąbił?

    Nie wiem, ale z jakiegoś powodu pieszy postanowił jednak spojrzeć. Tyle,
    że z poły pasa.

    > Czyli że co? Jak zapierdalam najebany po mieście, to gdy zatrąbię na
    > pieszego, to pieszy winny? Ręce opadają...

    Pieszy jest winny, najprawdopodobniej przechodzenia w miejscu
    niedozwolonym oraz wtargnięcia tuż przed pojazdem. Co do przyczynienia
    sie do wypadku, to już kwestia do rozważenia.

    > I na tym powinieneś swój wywód zakończyć, zamiast wymyślać (jak złe
    > pismaki...) jakieś trąbienie.

    Widzisz! I tym sie różnimy. Ty nie dostrzegasz całości.

    > Że niby tego pieszego szukają, żeby mu mandat wręczyć za
    > przechodzenie w niedozwolonym miejscu? Serio?

    To też, ale nie zdziwił bym się, jakby mieli inny cel.

    > Bredzisz. Serio nie dasz rady wyhamować przed przejściem dla
    > pieszych, jadąc 50 km/h, gdy z odległości 70 m widzisz pieszego
    > przechodzącego przez jezdnię? To lepiej oddaj samochód do lekarza, bo
    > ma niesprawne hamulce.

    Z fizyką nie podyskutujesz. Było uważać na lekcjach.

    > Jeżeli przed przejściem dla pieszych dajesz radę, to dlaczego w innym
    > miejscu (nawet niedozwolonym dla pieszego) nie miałbyś dać rady?

    Choćby z tego powodu, że o ile na przejściu dla pieszych możesz się
    spodziewać pieszego, to w miejscu niedozwolonym nie. To wydłuża czas
    reakcji.

    --
    (~) Robert Tomasik