    From: Przemysław Bernat <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Date: Wed, 15 Feb 2006 09:04:35 +0100

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 08:50:40 +0100, Nixe napisał(a):

    > Czyli jak? Bo taka encyklopedia PWN chyba nie pozostawia wątpliwości co do
    > tego kim jest mieszkaniec.
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=32031
    > Swoją drogą czy naprawdę sam nie widzisz, że zdrowo przesadzasz określając
    > się mieszkańcem danego bloku/osiedla tylko ze względu na fakt, iż przebywasz
    > tam godzinę?

    No to jedziemy dalej:
    Mieszkaniec to:

    "człowiek stale gdzieś mieszkający; lokator, obywatel; rzadziej o
    zwierzętach stale gdzieś żyjących"

    Co to jest "stale" Czy godzinę, dzień, miesiąc, rok? Po jakim czasie ktoś
    staje się mieszkańcem? Nie mam na myśli potocznego rozumienia określenia
    mieszkaniec, ale skutki prawne do jakich prowadzi tabliczka "Nie dotyczy
    mieszkańców".

    Jest jeszcze inny aspekt tej sprawy. Jeżeli teren parkingu jest prywatną
    własnością, to w sprawach ruchu drogowego na jego terenie policja nie
    będzie interweniować. Policja interesuje się wyłącznie ruchem drogowym na
    drogach publicznych. Na prywatnych posesjach jest problem
    właściciela/zarządcy. Za złamanie zakazu parkowania "Tylko dla mieszańców"
    nic nie grozi. Policja nie zainterweniuje, właściciel nie ma uprawnień do
    nakładania kar.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek