  • Data: 2006-02-15 12:11:06
    Temat: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał:

    Miejsca do
    parkowania
    >Pytanie było, czy SM może odholować tego "mieszkańca".
    Już odpowiedziałem nie, brak podstaw.

    >IMO może ponieważ postój w miejscu w którym on stał (a więc przed
    >parkingiem w miejscu uniemożliwiającym wyjazd z parkingu) jest
    >zabroniony na podstawie Pozatym 49.2.1).
    Nie doczytałeś! Mowa jest o "miejscu do parkowania", a NIE parkingu.
    Dalej tamten zaparkował w sposób uniemożliwiający mu odjechanie.
    Wnioski: "tamten' popełnia wykroczenie, gdyż zaparkował w sposób
    utrudniający wyjazd autorowi. Jednak (bardzo ważne!) 'tamten' nie
    zaparkował w miejscu w którym było to w ogóle zabronione. Przecież,
    gdyby samochodu autora nie było, to wszystko byłoby w porządku,
    zgodnie z prawem (parkować tam wolno, jedynie nie wolno w taki sposób,
    w takiej odległości, w takim miejscu, które utrudnia wyjazd).

    >Parkowanie jest dopuszczone na parkingu, ale w miejscach do tego
    >przeznaczonych.
    Ale, ale! Nie zapominaj, ze tenże sam przepis (art. 49.2.1) mam
    zastosowanie do kierowcy, który, na parkingu postawi swój pojazd w
    taki sposób, że uniemożliwi ci wyjazd z miejsca parkingowego, a nie z
    parkingu w ogóle.

    >jest zabronione (np. w miejscu zastawiającym wjazd/wyjazd z tego parkingu).
    IMHO problem był nie z parkingiem, ale miejscem do parkowania (tak
    rozumiem treść listu pytającego).

    --
    Artur Golański