    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZROZUM
    Date: Thu, 3 Apr 2008 20:27:30 +0200

    W wiadomości news:ft1oba$4eo$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie w świetle opisanych przepisów.
    Jak sam napisałeś, te przepisy określają kto może podpisać odbiór.
    Nic tam nie widzę o prawidłowym doręczeniu adresatowi.
    Zmieniając kurs w stronę KC - skąd dowód, że adresat mógł się zapoznać?
    Bo dozorca odebrał? A jak ktoś mieszka w domku i dozorcy niet, to co?
    Eeee, coś mi się wierzyć nie chce.

    > Jednakże przynajmniej w sądach istnieje domniemanie, że list został
    > dostarczony. Nie zmienia to faktu, że adresat może próbować wykazać, że
    > list otrzymał później, albo wcale.
    To jakiś nonsens. Co ma adresat wykazywać? Że nie jest wielbłądem? Niech
    zobowiązujący się wykaże, że dopełnił zobowiązania.

    > Oczywiście, masz rację. Adresat może dowodzić wszelkimi dowodami, że list
    > mu nie został dostarczony.
    Czemu niby adresat a nie ten kto się zobowiązał wykonać czynność?

    > A kurier ma 10 świadków, że w drzwiach zostawił - pewnie chuligany zerwały
    > :)
    No i sąd jest w kropce. ;)
    Coś mi się kołacze w pamięci, że można było we właściwym dla miejsca
    zamieszkania (czyt. zameldowania) urzędzie pocztowym złożyć oświadczenie aby
    nie przekazywać korespondencji żadnym innym osobomm nawet wspólnie
    zamieszkałym. Może coś mi się popieprzyło, postaram się jutro wstąpić na
    pocztę i zapytać o to.

    --
    Jotte