  • Data: 2008-04-04 07:22:54
    Temat: Re: ZROZUM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Myślę, że to zmartwienie sądu.
    > A jak odbiorca podstępnie umarł (o czym już pisałem), zgubił, zapomniał,
    > nie oddał złośliwie etc. to co?
    > Do licha, przecież nie można być zakładnikiem tysiąca sytuacji na które
    > nie ma sie wpływu, czy tego nie rozumiesz?

    Rozumiem to, ale nie można dyskutować z faktami. Jeśli sąd wyśle
    pismo do osoby zmarłej, a dostanie go z powrotem z informacją "nie
    podjęto w terminie", to może go uznać za doręczony. I często się tak
    zdarza, nawet w gazecie niedawno czytałem o takiej sytuacji, kiedy
    właśnie skazano osobę już nieżyjącą. Takie są przepisy. Sąd nie ma
    obowiązku badać, czy "nieodebranie w terminie" wynikło z tego, że osoba
    tam nie mieszka, albo nawet nie żyje.

    Tak jest w praktyce i nie do mnie musisz mieć pretensje. Mi też się
    to nie podoba. Według mnie nie powinno być automatycznego domniemania
    doręczenia, jeśli list nie zostanie odebrany, a był prawidłowo awizowany
    (tak jest obecnie). Sąd z urzędu powinien w takim przypadku zbadać, czy
    osoba tam chociaż jest zameldowana, albo czy osoba żyje.

    > Nie ma również jego podpisu. Ergo - nie ma żadnego dowodu, że nakaz
    > został dostarczony.

    Spróbuj złożyć zażalenie na taki sposób doręczenia, obawiam się, że
    byś nie wygrał, chyba że faktycznie udowodniłbyś, że listu nie dostałeś.
    Przepisy określają komu można - oprócz adresatowi - doręczyć list i sądy
    uznają, że doręczenie osobie uprawnionej = doręczenie adresatowi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz